
חובות כבדים שהצטברו למיליונים תופסים כעת את הכותרות במשבר חסר תקדים בנמל אילת, שער הכניסה הדרומי של ישראל. הנמל, שכמעט הושבת מפעילות מאז תחילת מתקפות החות'ים, נקלע לקשיים כלכליים עמוקים, כאשר חוב ארנונה בסך 5 מיליון שקל לעיריית אילת הוביל לעיקול חשבון הבנק שלו. למרות תמיכה ממשלתית נדיבה בסך 15 מיליון שקל ממשרד התחבורה במהלך השנה וחצי האחרונות מאז השביעי באוקטובר, הכספים לא הספיקו לכסות את הירידה החדה בהכנסות, והחובות המשיכו לגדול.
אם לא יחול שינוי מפתיע, הנמל צפוי להיסגר כבר ביום ראשון הקרוב, מהלך שצפוי להשפיע בעיקר על המישור הצבאי. רשות החירום הלאומית מזהירה כי "הנמל הדרומי היווה עורף לוגיסטי משמעותי וחיוני עבור חיל הים במרחב זירת ים סוף", והשלכות הסגירה עלולות להיות חמורות כבר בשבוע הקרוב.
לעומת זאת, ההשפעה הכלכלית המיידית מוגבלת, שכן "נמל אשדוד מהווה את שער הכניסה לארץ עבור רכבים חדשים, אך יבוא הרכבים דרכו הופסק כמעט לחלוטין כבר בפרוץ המלחמה ולכן השינוי בעלות היבוא כבר משוקללת".
המשבר בנמל אילת ממחיש את הפגיעות של תשתיות קריטיות בישראל בתקופות של מתיחות ביטחונית, ומעלה שאלות על עתידו של הנמל כמרכז לוגיסטי חיוני. האם תימצא דרך להציל את הנמל, או שסגירתו תהפוך לעובדה מוגמרת?