
לפי נתוני רשות שדות התעופה, מחר צפויים לעבור בנתב”ג כ-78,000 נוסעים בכ-470 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות – זהו יום השיא בתנועת הנוסעים בקיץ הנוכחי והעמוס ביותר מאז מבצע “עם כלביא”. היעדים המרכזיים: יוון, קפריסין, איחוד האמירויות, ארה”ב ואיטליה.
שרת התחבורה מירי רגב, מסרה בתגובה לנתונים: “התחבורה האווירית בישראל חוזרת בעוצמה – וזהו סימן מובהק לחוסן הלאומי ולביטחון שהמדינה משרה גם בשעת חירום. רשות שדות התעופה פועלת סביב השעון כדי לתת מענה איכותי לעומסים, ואנחנו נמשיך לחזק את התשתיות ולשפר את השירות לציבור.”
במהלך חודש אוגוסט כולו, צפויים לעבור בנתב”ג כ-2.1 מיליון נוסעים – נתון ההופך את החודש לעמוס ביותר מאז תחילת הלחימה.
עוד באתר:
במענה לגידול בתנועת הנוסעים, פתחה רשות שדות התעופה מחדש את טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות. בשלב זה פועלות ממנו חברות אל על, ארקיע וישראייר, ובהמשך צפויה לפעול ממנו גם חברת וויז אייר וחברות נוספות. במהלך אוגוסט צפויים לעבור בטרמינל 1 כ-140,000 נוסעים בכ-800 טיסות. חנויות דיוטי פרי, מסעדות ובתי קפה חזרו לפעול במתחם, כולל חנות צעצועים חדשה.
בטרמינל 3 נפתח לאחרונה מתחם בידוק חדש – מתחם G – בקומת הקרקע. המתחם כולל 26 עמדות צ’ק-אין, מערכות בידוק ביטחוני מתקדמות ושירותי משלוח מזוודות, ומעניק גמישות תפעולית בדומה לטרמינלים מובילים באירופה. עלות ההקמה: כ-50 מיליון ₪.
מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אמר בהתייחסות למהלכים: “אנחנו רואים את נתב״ג לא רק כשדה תעופה אלא כתשתית לאומית קריטית. ההשקעה במתקנים, בשירותים ובטכנולוגיה מייצרת חווית נוסע אחרת, טובה יותר. זהו חלק ממדיניות כוללת של משרד התחבורה לשיפור השירות לאזרח, בכל תחום תחבורתי – אווירי, יבשתי וימי".
לראשונה, נחנך בטרמינל 3 טרקלין ייעודי חדש לנוסעים נעזרים, המאחד את כלל שירותי הסיוע לנוסעים בעלי צרכים מיוחדים של כל חברות התעופה – בנקודת שירות אחת, מרווחת ומותאמת.
בטרקלין החדש ניתנים כלל שירותי הליווי לנוסע היוצא, החל מהבידוק הביטחוני, דרך הצ’ק-אין ועד לשילוח הכבודה. המהלך נועד לשפר את חוויית השירות, לקצר תהליכים ולשפר את תנאי ההמתנה והליווי לנוסעים הזקוקים לכך. מדובר בשדרוג משמעותי לשירות עבור האוכלוסיות הזקוקות לסיוע אישי – ומשקף את המחויבות של רשות שדות התעופה להנגשה מלאה.