בתקופה שלקראת חגי תשרי ניכרת פעילות פרסומית רחבה בציבור החרדי, עם מהלכים מעניינים של מותגים גדולים.
אחד הקמפיינים הבולטים מגיע ממותג הסלטים ׳אחלה׳ של שטראוס. הקמפיין, בשיתוף עם רשת 'מוטיס', תחת הקונספט של “שידוכים” התמקד במוצרים החדשים באריזות 250 גרם. המסר המרכזי היה על חיבורים – שילוב שני סלטים קטנים יחד בסעודת שבת. הפעילות קיבלה ביטוי גם ברדיו וגם בסרטון סושיאל שצולם ברשת 'מוטיס' ויצרה חוויית חיבור ייחודית לצרכן.
מדובר בהמשך למגמת “חיבורים” שהולכת ותופסת תאוצה בפרסום החרדי. קדמו לה מהלכים דומים כמו השיתוף פעולה של 'תנובה אלטרנטיב' ו'גולדיס' – חיבור מדויק שהציג פתרון לשתיית קפה בארוחה בשרית, או שיתוף פעולה של 'קוקה-קולה' עם 'מוטיס' שהדגיש את חוויית השתייה לצד הצ’ולנט. מגמה זו צפויה להתרחב, ובקרוב צפוי חיבור נוסף מעניין – הפעם לא מתחום המזון אלא עם רשת חנויות מתחום אחר לגמרי.
עוד באתר:
קמפיין נוסף מעניין שהושק השבוע הוא של 'מפעל הפיס' בהובלת משרד הפרסום 'אפיקים'. הקמפיין התמקד במועדון הפיס וההטבות שהוא מעניק למנויים, עם דגש על רשתות מזון חרדיות כמו 'בר-כל', 'נתיב חסד' ו'שירה מרקט'. המסר: “לקנות יותר ולשלם פחות עם מנוי פיס”. מעבר לפרסום, היה כאן גם חיזוק מוצרי משמעותי – מועדון הטבות שמייצר ערך אמיתי למנוי.
׳תמי4׳ מגיעים לקדמת הבמה עם בשורה משמעותית: השקת בר מים שומר שבת. מדובר בחידוש שחיכו לו משפחות שומרות שבת. הקמפיין נבנה סביב המסר השבתי עם טיזר “צאתכם לשלום” – חיבור בין המיחם המסורתי למוצר החדש שמגיע ומתאים לשבת. הקמפיין שליווה את ההשקה בהפקת משרד הפרסום 'בולטון-פוטנציאל' כלל כאמור טיזרים ומודעות חגיגיות באווירה שבתית לצד תשדיר רדיו עם מוסיקת שבת המוכרת לכולם.
האזינו לתשדיר המלא:
תופעה נוספת שבולטת מאוד השנה היא כניסתה של 'הרשות החרדית' למרכז מפת הפרסום. במהלך השנה עלו קמפיינים בולטים, ביניהם קמפיין “הריגול” שעסק בסכנות הרשתות לילדים והכה גלים בקרב ההורים, לצד קמפיין שירותים חדש בהפקה של 'לשכת הפרסום הממשלתית'.
'מאוחדת' בקמפיין חדש עם דמות בוט בשם “נוח” – בחירה בעלת משמעות כפולה (נוח ונוחות). הקמפיין, בהובלת משרד גל-אורן מציד שירות חדשני שמאפשר גם לבעלי טלפונים כשרים לקבל מענה מהיר, ללא צורך בהמתנה לנציג.
האזינו לתשדיר המלא:
בתוך בליל הקמפיינים של עמותות החסד שמציפים את הציבור מדי שנה לפני החגים, בולט במיוחד קמפיין “זה לזה”. בעוד שעמותות רבות מתמקדות בהבטחות וברכות רבנים, כאן בחרו לגעת ישירות ברגש. הקמפיין דיבר על השגרה של היתומים והקשיים היומיומיים שלהם, אחרי שנה קשה מאוד ורגעים לא פשוטים. הקמפיין הצליח לבלוט בתוך השיח התחרותי בזכות הנגיעה האנושית והכנה.
זירת הפרסום לקראת פתיחת השנה החדשה כוללת מותגים מכל התחומים – מזון, הגרלות, טכנולוגיה, רשויות ועמותות – מציגים קמפיינים מגוונים שמחברים בין חדשנות, רגש ויצירתיות.
להאזנה לפינה המלאה מתוך התוכנית 'שטח שיווקי' עם עפר גדנקן: