
בעקבות עלייה חדה במקרי הונאה פיננסית, הבנקים בישראל יוצאים באזהרה חריגה ללקוחותיהם: אל תמסרו קוד אימות או פרטים אישיים בשום שיחה טלפונית – גם אם מדובר במי שמציג עצמו כנציג מהבנק.
בבנק הפועלים שיגרו הודעה רשמית ללקוחות ובה התריעו: "שלום, קיבלת טלפון מ'נציג ביטחון מהבנק' שמבקש ממך קוד אימות לחשבון הבנק? זאת הונאה! נציגי הבנק לעולם לא יבקשו ממך קוד משתמש, סיסמאות או קוד אימות לצורך ביצוע פעולות בחשבון."
על פי הודעת הבנק, מדובר בשיטת פעולה מתוחכמת המתחילה לרוב בהודעת סמס מזויפת שנראית כאילו נשלחה מהבנק. לאחר מכן מתקבלת שיחה טלפונית מאדם שמציג עצמו כנציג בנק הפועלים ומבקש פרטי הזדהות – לכאורה לצורך אבטחה. בפועל, מדובר בניסיון השתלטות על החשבון.
עוד באתר:
בבנק מדגישים: "אין למסור פרטים אישיים בטלפון, גם אם המבקש נשמע אמין ומשכנע. בקבלת פנייה חשודה, אנא לדווח לנו מידית באתר בנק הפועלים באזור 'אבטחת מידע'."
המסר ברור: לא משנה עד כמה השיחה נשמעת מקצועית ואמינה – אם מבקשים מכם קוד אימות, סיסמה או פרטי משתמש, מדובר בהונאה.