
מתיחות גוברת בין חברת התעופה ריינאייר לבין רשות שדות התעופה בישראל על רקע מחלוקת בנוגע לחלוקת זמני ההמראה והנחיתה בנתב"ג. במכתב חריף שנשלח למנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, הביע מנכ"ל ריינאייר, אדי ווילסון, תסכול עמוק מהיעדר יציבות בלוחות הזמנים של הטיסות.
לדבריו, חוסר הוודאות בזמני הסלוטים – החלונות המוקצים להמראות ונחיתות – פוגע קשות ביכולת החברה לתכנן פעילות רווחית ולשווק טיסות מראש. ווילסון הדגיש כי חברות תעופה גדולות אחרות איבדו בשנה האחרונה את הסלוטים הקבועים שלהן, מה שהוביל לתסכול נוסף בקרב חברות התעופה הזרות.במכתבו, הציב ווילסון אולטימטום ברור: אם עד ה-30 בספטמבר לא יוחזרו לריינאייר הסלוטים הקודמים שלה, החברה תשקול להשעות את פעילותה בישראל.
הוא הזהיר כי ריינאייר עשויה להסיט את מטוסיה ליעדים אחרים, ולבטל את לוחות הזמנים שלה לחורף ולקיץ הקרובים. הדבר עלול להשפיע על מאות נוסעים המסתמכים על טיסות הלואו-קוסט של החברה האירית, הידועה במחיריה התחרותיים. המתיחות הזו מגיעה בתקופה שבה התיירות לישראל מתאוששת, והפסקת פעילות של חברה מרכזית כמו ריינאייר עלולה לפגוע בהיצע הטיסות הזולות.
עוד באתר:
בתגובה, רשות שדות התעופה הבהירה כי ריינאייר זוכה ליחס שוויוני, בהתאם לתקנות הבינלאומיות המסדירות חלוקת סלוטים. הרשות ציינה כי גם חברות כמו בריטיש איירווייז, אמריקן איירליינס ואיזי ג'ט איבדו בעבר זמני פעילות בשל אי עמידה בקריטריונים. "איננו נכנעים לאיומים על ביטול טיסות", נמסר מהרשות בתגובה נחרצת. עם זאת, הרשות הביעה פתיחות להמשך פעילותה של ריינאייר בישראל, וציינה כי בקשות עתידיות לחלוקת סלוטים ייבחנו בהתאם לזמינות בטרמינל 1 ולתקנות התעופה המקובלות.
בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב התערבה במחלוקת והורתה לרשות שדות התעופה לפעול להגדלת היצע הטיסות על ידי מתן מענה מרבי לביקושי חברות התעופה. רגב הדגישה כי אין לאפשר מצב שבו חברה מחזיקה בסלוטים תוך איום בביטול טיסות, שכן הדבר פוגע בחברות אחרות המעוניינות להרחיב את פעילותן. הוראה זו מגיעה על רקע הצורך להבטיח תחרותיות בשוק התעופה, תוך שמירה על אפשרויות נרחבות לציבור הישראלי המבקש לטוס במחירים נוחים.