
ענקית הטכנולוגיה גוגל הודיעה כי תתחיל בהדרגה לבטל את פרויקט Privacy Sandbox, שנועד לצמצם את יכולת המעקב של מפרסמים אחר גולשי כרום. ההחלטה, שנחשפה לאחרונה, מהווה נסיגה משמעותית מהניסיון לקדם גלישה בטוחה ואנונימית יותר, ומסמנת את סיומה של יוזמה שניסתה לגשר בין שמירה על פרטיות לבין צרכי תעשיית הפרסום המקוון.
היוזמה, שהחלה לפני כשש שנים, נועדה להחליף את עוגיות המעקב (Cookies) בטכנולוגיות חדשות שיאפשרו פרסום מותאם אישית מבלי לחשוף פרטים מזהים של המשתמשים. עם זאת, לפי הודעת החברה, רוב רכיבי הפרויקט "נמצאים בתהליך סיום" בעקבות שיעורי שימוש נמוכים וביקורת נרחבת מצד גורמים בתעשייה.
בין הפתרונות שיבוטלו ניתן למצוא את Attribution Reporting API, IP Protection, On-Device Personalization, Protected Audience ו-Topics API – רכיבים מרכזיים במיזם כולו.
עוד באתר:
ההחלטה התקבלה זמן קצר לאחר שאפל ומיקרוסופט התריעו בפני המשתמשים מפני המשך השימוש בדפדפן כרום, בטענה כי הוא אינו מספק רמת פרטיות מספקת לעומת דפדפנים מתחרים כמו Safari ו-Edge.
גם בענף הפרסום נשמעת אכזבה. אתר PPC Land דיווח כי גוגל נאלצה לסגת בעקבות "כישלון באימוץ הטכנולוגיות וביקורת גורפת מצד התעשייה". בפועל, הצעד של גוגל משמר את המצב הקיים שבו איסוף מידע אישי, מעקב אחר משתמשים ופרסום ממוקד ממשיכים להיות חלק בלתי נפרד מהאינטרנט של ימינו.
אנליסטים סבורים כי המהלך יחזק את טענות הרגולטורים באירופה ובארצות הברית, הטוענים שגוגל מתקשה לאזן בין הרצון לשמור על פרטיות המשתמשים לבין האינטרסים הכלכליים שלה בתחום הפרסום.
























