
תוכנית תחבורתית רחבת היקף יוצאת לדרך: הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה להפקדה את תוכנית משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל לשדרוג והרחבת כביש 383. מדובר בפרויקט תשתיות משמעותי שצפוי להפוך את הכביש לציר רוחב מרכזי ובטיחותי, שיחבר בין כביש 3 במערב לכביש 38 במזרח, ויאפשר קישוריות ישירה ונוחה לכביש 6.
הפרויקט, שאורכו כ-20 קילומטרים, כולל שדרוג הכביש הקיים לדו-נתיבי עם שני מסלולי נסיעה בכל כיוון, הקמת מחלף חדש, שדרוג צמתים, בניית מנהרה באורך 300 מטרים סמוך לשדות מיכה, שני גשרים מעל נחל האלה, מעברים אקולוגיים באזור יער חרובית ומערכת ניקוז חדשנית בהתאם לתוכנית האב לנחלי שורק-לכיש. כל אלה צפויים לשפר את זרימת התנועה, לקצר את זמני הנסיעה ולחזק את הנגישות של בית שמש, מטה יהודה ונפת אשקלון לאזור המרכז.
שרת התחבורה מירי רגב, מסרה: "הרחבת ושדרוג כביש 383 הוא חלק ממימוש חזון 'מחברים את ישראל' לחיבור יעיל, בטוח ושוויוני בין מטרופולין ירושלים, השפלה והדרום. הכביש החדש יאפשר נגישות מהירה ובטוחה יותר לתושבי בית שמש והסביבה, ויתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק היישובים בפריפריה."
עוד באתר:
התוכנית נבנתה תוך תיאום עם כלל הרשויות המקומיות והמשרדים הרלוונטיים, בהם משרד הביטחון, משרד האנרגיה, רשות המים, רשות העתיקות, רשות הניקוז, חברת החשמל, רכבת ישראל ומקורות. דגש מיוחד ניתן לשמירה על ערכי טבע ונוף, שימור עצים, שיקום נחלים ויצירת מעברים אקולוגיים שיבטיחו רציפות סביבתית ובטיחותית.
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הדגיש את חשיבות הפרויקט: "מדובר בפרויקט תחבורתי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה, שייתן מענה לעומסי התנועה הקיימים ויצור קישוריות ישירה בין כביש 6 למרכז בית שמש. התוכנית מהווה שלב נוסף בחיזוק הרציפות התחבורתית של ישראל ממערב למזרח."
גם מנכ"ל חוצה ישראל, דני שנבך, בירך על ההחלטה: "אני מברך על החלטת הוועדה לאשר להפקדה את שדרוגו והרחבתו של כביש 383, פרויקט בעל חשיבות גדולה בחיבור מדינת ישראל. הכביש צפוי לקצר את זמני הנסיעה ויצור חיבור ישיר, מהיר ויעיל לכביש 6. חוצה ישראל תמשיך להוביל ולקדם תשתיות תחבורתיות מתקדמות, שתשפרנה את איכות חיי התושבים ותספקנה גישה מהירה, נוחה ובטוחה לכל חלקי הארץ."


























