
נהוג אצל חסידים, במוצש"ק בעת סעודת 'מלוה מלכה' לספר 'געלט מעשה', כלומר סיפור על כסף. הידעתם מה ההבדל בין 'סיפור' ל'כסף'?
'סיפור', ככל שהוא עובר יותר ידיים הוא גדל ומתרחב. 'כסף', ככל שהוא עובר יותר ידיים הוא מצטמצם ומתדלדל…
בליל שבת הבעל"ט, כאשר נשיר את הזמירות 'יוסף חצה דג ומצא מרגלית בבשרו', יתקיים כאן בארה"ב הגרלת לוטו 'מגה מליון' שהפרס הראשון הצטבר בגלל שלא היו זוכים במשך כמה שבועות וכעת הוא כבר חוצה את המיליארד דולר.
עוד באתר:
ניגשתי אל הדוכן ורכשתי כרטיס עבורכם הקוראים הנאמנים, שבאם הכרטיס הזה יזכה, חציו יחולק לקוראים, כדלהלן, ואני מצרף כאן תמונה ממנו, שבמוצאי שבת, כאשר נספר את הסיפור של החסיד שקיבל 800 אלף זהובים, תוכלו לעקוב אם המספרים זכו, ואז גם תוכלו לספור את הסכום הזה בעזרת השי"ת.
את הגליון והמאמר אני שולח לקרוב לעשרת אלפים איש, אין לי מושג כמה מתוכם באמת קוראים אותו, לכן, כל מי שאי פעם הגיב לי או יגיב לי היום, באימייל [email protected] . יקבל חלק כחלק, וכבר אמרו חז"ל 'מזלא דרבים עדיף'.
אציין, כי כל אחד מהמנויים שתורמים מידי חודש את ה-10 דולר ל'חברת תיקון חצות' (מיסודו של הרה"ק ר' שלומקה מזועהיל זי"ע) יקבלו 10 מנות, בנוסף לכרטיס המיוחד הקבוע שהם נכנסים להגרלה 20 פעמים מידי חודש (יש 20 הגרלות בחודש ב'לוטו' וב'מגה').

……………………….
סיפר לי פעם מלמד אחד, שהיתה לו כיתה קשה, כל אימת שנכנס לכיתה, חש כאילו הוא בקומה האמצעית בתיבת נח. קרה מקרה והוא היה צריך להיעדר מהכיתה למשך כמה ימים וניסה לגייס כממלא מקום את אחד מצוות החינוך בחיידר, אבל אף אחד לא הסכים לקחת את המשימה ביודעם מה מצפה להם שם.
הגה המחנך רעיון והחליט לנסות אותו.
הוא נכנס לכיתה וסיפר לילדים שהוא צריך להיעדר לכמה ימים והוא רוצה לפנק אותם בהבאת מחנך פלוני הידוע בסיפוריו המרתקים ויצירותיו המופלאים, אבל הוא מחפש סוכן / מתווך שישכנע את המחנך הנ"ל להסכים למשימה, ועל כן הוא מוכן לשלם 20 ₪ (שובר קניה) לכל ילד שיצליח לתווך ולשכנע את המחנך לקבל על עצמו את המשימה, גם אם זה יהיה כל הכיתה, כל מי שיחזור אל המלמד ויספר לו ששכנע אותו, יקבל שובר.
הילדים הסתערו על המשימה, כל אחד פנה אליו והבטיח לו שהוא ידאג אישית שכל ילדי הכיתה יתנהגו יפה באותו פרק זמן והמחנך 'הסכים' לנסות, הילדים חזרו למלמד וסיפרו לו על הצלחתם וקיבלו את השובר של 20 ₪.
אגב, המבצע הצליח, כל ילד חש אחריות, כי הוא זה שגרם למחנך להסכים, והוא גם הבטיח שידאג שיהיה סדר.
כששמעתי את הסיפור, הבנתי כי המלמד לא הגה את הרעיון מליבו, הוא למד את זה מאברהם אבינו בפרשתנו.
אברהם אבינו פנה לבני חת ואמר: כל מי שיתווך ביני לבין עפרון את עיסקת המערה, יקבל דמי תיווך כהוגן, גם אם זה יהיה כל תושבי העיר. (כך כתוב בילקוט).
שואל הזרע שמשון, למה היה צריך כל כך הרבה מתווכים? לא מספיק מתווך אחד? ותירץ שרצה שיבואו ללויה ותנחל כבוד גדול.
אני קצת הרחבתי את התירוץ: אברהם אבינו ידע שיהיו תושבים שינסו לתקוע מקלות בגלגלים למנוע את העיסקה בטענה שתושב זר לא יתנחל אצלנו. וגם אם העיסקה תתבצע, יהיו שיכחישו ויגידו שזה היה ללא הסכמה ולא על דעת כולם וכו'.
זה היה הרעיון שהגה אברהם החכם, שכר את כולם כמתווכים, כל אחד יקבל תשלום הוגן, וכך לא יהיה מי שימנע או יכחיש, אדרבה, הוא בעצמו הרי תיווך את העיסקה.
כך גם יצא שכולם הגיעו ללוויה, כביכול לחלוק כבוד למנוחה הדגולה, אבל גם לוודא שהעסקה אכן בוצעה והמעטפה תגיע אליו כמובטח.
אציין, כי לאברהם אבינו זה לא עלה כסף, היה לו תקציב מיוחד לזה, מכסף שבין כה שכב אצלו למטרה הזו.
את הפרט הזה אם תרצו, תקראו בגליון 'מעדני הפרשה' המצו"ב.
נ.ב. אני חייב לכם חוב, לכתוב את פתרון החידה על 2 האחיות שהן גיסות ודודות ואחינייות ומחותנות, אלו 'מלכה – יסכה', השמות הללו הן גם אותה גימטריה, בעל הטורים מציין שם ש'שרה' בגימטריה 'בג"ץ' בא"ת ב"ש וזה הבג"ץ הטוב שהיה אי פעם.
אליעזר מתחיל את דבריו בבית בתואל: 'עבד אברהם אנכי', כלומר: הבית שיבנה כאן יהיה מושתת על 'תורה עבודה וגמ"ח', היכן זה מרומז במילים 'עבד אברהם אנכי' (כל מילה מרמזת על אחד משלשת היסודות הללו שהעולם עומד עליהם), התשובה בקטע הראשון של הגליון.


























