
לכבוד יום הולדתו ה-60 של קטר מספר 122 מסוג G-12, יזם מוזיאון רכבת ישראל בשיתוף חטיבת הנייד ברכבת, פרויקט שחזור מקיף לקטר הוותיק, לצד מתיחת פנים עיצובית.
במסגרת הפרויקט, נצבע קטר 122 בצבעי המקור, אדום ולבן, ובהתאם לשפה העיצובית המקורית משנות ה-60.
במקביל בוצע בקטר טיפול מכאני מקיף (אוברול תקופתי) שכלל פירוק לרכיבים של מערכת ההנעה ושל שאר המערכות הקריטיות, ווידוא שכלל המערכות עומדות בתקני הבטיחות, כולל תיקון או החלפה במידת הצורך, זאת לאחר שעבר במהלך חייו כארבעה מיליון קילומטרים על מסילות הארץ. כעת נערך הקטר לקראת חזרתו לצי הקטרים של חטיבת המטענים, ל-60 שנים נוספות של עבודה.
עוד באתר:
קטרי ה-G-12 הגיעו לראשונה לפני כ-70 שנים, וסימנו את השלמת המהפכה ברכבת ישראל עם המעבר מהנעה בקיטור, להנעה באמצעות הטכנולוגיה החדשנית ביותר בזמנו – דיזל. קטרים אלו היוו את הכוח המניע של רכבת ישראל ושירתו בכל המשימות האפשריות, הסיעו נוסעים באמצעות רכבות נוסעים מהירות, תרמו להתפתחות השינוע הרכבתי בארץ ישראל, וכן סייעו בהקמת קווים חדשים ובתחזוקת הקווים הקיימים. קטר ה-G12 הראשון, שנחת בנמל חיפה בשנת 1955 מוצג היום במוזיאון רכבת ישראל שבחיפה, לצד מוצגים רכבתיים היסטוריים נוספים.
























