
בתחילת הפרשה שלנו התורה מספרת לנו פרטים שלכאורה אינם נצרכים לנו: "והנה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע ימי השמיימה והנה מלאכי אלוהים עולים ויורדים בו"
לשם מה ולמה התורה מספרת כי המלאכים עולים ויורדים, לכאורה זה אירוע שלא קשור לעתיד של עם ישראל ואין בו שום צורך?
כמו כן יש לשאול על הפסוק: "אכן יש יראת אלוהים במקום הזה, ואנוכי לא ידעתי" מה יעקב אבינו לא ידע שעכשיו נודע לו?
עוד באתר:
האורות הגדולים והשפע הרוחני והגשמי יורדים דרך כמה פרצופים ספירות ומידות מהעולמות העליונים אלינו, (עתיקא קדישא, אריך אנפין, זעיר אנפין וכו' ) הדמות הכי קרובה אל העולם הזה היא דמותו של יעקב אבינו.
הפנים המיוחדות של יעקב אבינו הם חלק מהצורות בעולמות העליונים, יתירה מכך: בשרשרת הארה של האור הגדול להורדת השפע בעולם.
וכפי שהמשנה ברורה אומר את הסיבה מדוע קופצים מעט באמירת קדוש קדוש קדוש בקדושה (סי' קכ״ה)
לשון המשנה ברורה: כי כתבו בשם ספר היכלות ז"ל "ברוכים אתם לד' שמים ויורדי מרכבה אם תאמרו ותגידו לבני מה שאני עושה בשעה שמקדישים ואומרים קק"ק ולמדו אותם שיהיו עיניהם נשואות למרום לבית תפלתם ונושאים עצמם למעלה כי אין לי הנאה בעולם כאותה שעה שעיניהם נשואות בעיני ועיני בעיניהם באותה שעה אני אוחז בכסא כבודי בדמות יעקב ומחבקה ומנשקה ומזכיר זכותם וממהר גאולתם:
הדמות של יעקב אבינו חקוקה מתחת מתחת כסא הכבוד, גרמה לבלבול ולתהיה ולכן יעקב אבינו אומר: 'אכן יש יראת אלוהים במקום הזה, ואנוכי לא ידעתי' לא ידעתי שאנוכי, הדמות שלי, חקוקה תחת כיסא הכבוד.
גם המלאכים היו מבולבלים, ולכן הם עלו וירדו, כי הם ראו את יעקב אבינו גם למעלה תחת כיסא הכבוד וגם למטה.
לפי האמור ניתן לפרש את דברי רבקה "ויתרוצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנכי" למה זה ה'אנכי' של יעקב רבינו שהוא תחת כסא הכבוד רוצה לצאת לבית עובדי עבודה זרה?!?
בחיים שלנו יש משמעות גדולה וכבירה למעשים שלנו ולדמות שלנו, לפעמים אנחנו לא מודעים לחשיבות המיוחדת שלנו כי נטיית היצר היא לזלזל ולהקטין את המעשים הטובים שלנו.
פרשת ויצא מזכירה לנו לאן באמת אנחנו שייכים וכמה הדמות והמעשים שלנו חשובים באמת"
























