
חברת ישראייר שלחה היום (חמישי) מכתב מיצוי הליכים ליועצים המשפטיים של משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, בעקבות פרסומים על בחינת מהלך להקמת בסיס תפעולי היברידי של וויז אייר בישראל.
המכתב מגיע בעיתוי משמעותי – יומיים לאחר שישראייר פרעה הלוואה בסך 10 מיליון דולר למשרד האוצר מתקופת הקורונה, וביום בו שילמה מקדמה של כ־8 מיליון דולר לרכישת שני מטוסים רחבי גוף בעלות כוללת של כ־80 מיליון דולר. מטוסים אלו אמורים להוות נקודת הפתיחה להקמת צי רחב גוף שיתחרה בקווים ארוכי טווח למזרח הרחוק ולארה"ב.
בפנייתה הבהירה ישראייר כי היא רואה בתחרות ערך מרכזי: "אנחנו מחוללים תחרות, תומכים בתחרות ומאמינים בה." החברה מציינת כי בעשור האחרון שילשה את מספר נוסעיה, ובשנת 2025 הטיסה כ־2.1 מיליון נוסעים – נתון שהציב אותה במקום השני בנתב"ג. לדבריה, הצלחתה נובעת מתחרות חופשית ומאוזנת, והיא מתחרה כיום בוויז אייר בהצלחה.
עוד באתר:
ישראייר טוענת כי תחרות אפקטיבית ובריאה מחייבת תנאים שווים לכל החברות הפועלות משטח ישראל. לטענתה, הפתרון המוצע על ידי משרד התחבורה לא יגדיל את ההיצע לצרכן, אלא יעביר נוסעים באופן מלאכותי מחברה אחת לשנייה, ללא השפעה אמיתית על המחיר.
החברה מציינת כי הורדת מחירים אמיתית תתאפשר רק באמצעות סדרת מהלכים בסמכות שרת התחבורה: שינוי מדיניות ההנחות ותשלומי האגרות בשדות התעופה, לאחר שהועלו השנה בכ־14%; מתן כמות סלוטים זהה לישראייר ולוויז אייר בטרמינל 1; אפשרות להעסקת טייסים וצוותי תחזוקה זרים בתנאים שווים; ותמיכה ברפורמה מקיפה בתחום ביטחון התעופה שתאפשר יותר טיסות ותוזיל את מחיר ההון לכל נוסע.
בסיום מכתבה קוראת ישראייר לקיים בחינה מקצועית, שקופה ומאוזנת לכל מהלך בעל השלכות מערכתיות על ענף התעופה, תוך שמירה על עקרונות השוויון, ההוגנות והאינטרס הציבורי. החברה מדגישה כי רק תחרות שוויונית ויציבה לאורך זמן תבטיח הורדת מחירים אמיתית לצרכן ותשמור על יציבות הענף.

























