
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, פרסם הערב (ראשון) מתקפה חריפה נגד נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, בעקבות ריאיון שהעניק ריבלין לעיתונאי עמרי אסנהיים בערוץ 13, שבו התייחס להקמת ממשלת האחדות בשנת 2020.
בפוסט ארוך שפרסם, דחה גנץ את טענותיו של ריבלין וטען כי ההחלטה להיכנס לממשלת האחדות עם בנימין נתניהו התקבלה על רקע משבר הקורונה והמבוי הסתום הפוליטי שאליו נקלעה המדינה לאחר שלוש מערכות בחירות רצופות ללא הכרעה.
לדברי גנץ, הממשלה שהוקמה אז אפשרה להתמודד עם משבר הקורונה, חיזקה את מערכת הביטחון והביאה לקידום מהלכים אסטרטגיים משמעותיים. הוא ציין כי במסגרת כהונתו כשר הביטחון אושרו עסקאות רכש ביטחוניות חשובות, קודמה ההתעצמות מול איראן, נחתמו הסכמים ביטחוניים עם מדינות באזור, והושקה רפורמת "נפש אחת" לטובת נכי צה"ל ולוחמים.
עוד באתר:
גנץ הדגיש כי למרות שלא קיבל בסופו של דבר את הרוטציה שעליה סוכם, הוא אינו מתחרט על המהלך. "לא נהייתי ראש ממשלה – אבל מדינת ישראל הרוויחה. מערכת המשפט נשמרה, חיים רבים ניצלו בקורונה, ונתניהו שילם בכיסא שלו בבחירות שלאחר מכן", כתב.
עיקר הביקורת הופנתה כלפי ריבלין. גנץ טען כי בניגוד לדברים שיוחסו לו, הנשיא לשעבר לא הזהיר אותו מפני כניסה לממשלת האחדות, אלא דווקא פעל לקידומה ואף שימש כמתווך בינו לבין נתניהו.
"בפעם הראשונה שהנשיא לשעבר ריבלין המציא שיחה שבה הוא הזהיר אותי מלהיכנס לממשלת האחדות – שתקתי. לא רציתי לפגוע בכבודו של אדם מבוגר ממני", כתב גנץ. "אבל משום שהוא שב וחוזר על השקר, צריך לומר את האמת – לא רק שריבלין מעולם לא הזהיר אותי, הוא אף דחף וקידם את הקמת הממשלה".
עוד הוסיף כי "זכותם של אנשים לחלוק עליי ולהגיד ששגיתי, אבל אין לאף אחד זכות לשקר".
לצד העימות האישי, ניצל גנץ את ההזדמנות כדי להעביר מסר פוליטי לקראת היום שאחרי המלחמה והבחירות הבאות. לדבריו, הלקח המרכזי מהשנים האחרונות הוא הצורך בהקמת ממשלה רחבה וציונית שתוכל לאחד את חלקי החברה הישראלית.
לדבריו, "ממשלת ימין על מלא הביאה עלינו אסון ופילוג, וממשלה צרה ללא בסיס אידיאולוגי התפוררה בתוך חודשים. הממשלה הבאה חייבת להיות ממשלה רחבה וציונית".
























