
ועדה משותפת של רשות המסים, אגף התקציבים ורשות ניירות ערך פרסמה היום (ראשון) את המלצותיה בנוגע למסגרת המיסוי של קרנות ריט בישראל. מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ, קיבל את הדוח שנועד להתאים את המודל הישראלי למודלים בינלאומיים ולצרכים של שוק הנדל"ן המקומי. כיום פועלות בישראל שש קרנות ריט, המחויבות לחלק 90% מהרווח לבעלי המניות ונהנות מהטבות מס שונות.
הוועדה מצאה כי צמיחת הקרנות בישראל מוגבלת ביחס לעולם: בשנת 2024 עמד שווי השוק של קרנות הריט בישראל על 290 דולר לנפש, לעומת 3,630 דולר בארה"ב ו‑919 דולר בבריטניה. בין ההמלצות המרכזיות: לאפשר לקרנות ריט המשקיעות בדיור להשכרה לטווח ארוך למכור עד שליש מהדירות בכל פרויקט, ועד חצי מהדירות בפריפריה —\- מבלי לאבד את שיעור המס המוטב. זאת, במקום הדרישה הנוכחית להחזקה של 15-20 שנה.
בנוסף ממליצה הוועדה לבחון מכירת דירות ל"משכירים ממשיכים" תוך שמירה על רצף זכויות המס. המלצה נוספת נוגעת להגדרת נכס מניב: כיום נדרש ניצול של 70% מזכויות הבנייה, אך הוועדה מציעה לבטל מגבלה זו בגליל ובנגב ולעדכן את חישוב הזכויות במקרה של הגדלתן לאחר הרכישה.
עוד באתר:
הוועדה ממליצה גם להאריך את תקופת דחיית המס בעת העברת נדל"ן לקרן בתמורה למניות, ולאפשר לקרנות לבצע מיזוגים ורכישת מניות איגודי מקרקעין באמצעות חברות מוחזקות. ברשות המסים מציינים כי שני תיקוני חקיקה המבוססים על עבודת הוועדה כבר אושרו לאחרונה.
ברשות המסים הודו לחברי הוועדה ולצוותים המקצועיים על עבודתם, וציינו כי יפעלו עם משרד האוצר לקידום תיקוני החקיקה הנדרשים.
























