
המחאה החרדית נגד מעצר לומדי התורה עולה שלב: לאחר ימים של היערכות, התייעצויות וגיבוש התוכנית, הודיעה הוועדה המארגנת כי ביום רביעי הקרוב תתקיים תהלוכת רכבים ארצית לעבר הכלא הצבאי, כפי שכבר דווח ב'אמס'.
על פי התוכנית, התהלוכה תצא בעז"ה בשעה 16:00 אחר הצהריים, כאשר כלי רכב צפויים לצאת בשיירות מסודרות ממוקדים שונים ברחבי הארץ, ולעשות את דרכם אל עבר הכלא הצבאי. מטרת המחאה, כפי שהגדירו המארגנים, היא להביע את זעקת היהדות החרדית ואת ההזדהות עם בחורי הישיבות והאברכים הכלואים בשל עמידתם על משמר התורה.
בידיעות שפורסמו הבוקר בעיתונות המפלגה החסידית, נכתב כי התהלוכה מתקיימת בברכת רבני הקהילות וראשי הישיבות, המכוונים את עבודת הוועדה המארגנת. בוועדה מציינים כי בימים האחרונים הושלמה רשימת מוקדי היציאה בערים ובריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, כדי לאפשר לציבור הרחב להצטרף למחאה בצורה מסודרת ונגישה.
עוד באתר:
לצד גיבוש מוקדי ההתכנסות, מתקיימת עבודת מטה נרחבת על מסלולי הנסיעה, סדרי היציאה, חלוקת השיירות, מערך ההכוונה והליווי, וכן העברת הנחיות לבעלי הרכבים ולנוסעים. המארגנים מדגישים כי מדובר במחאה רחבה אך מסודרת, שמבקשת להשמיע קול ציבורי ברור נגד מעצר בני הישיבות, תוך שמירה על סדר וארגון לאורך כל שלבי התהלוכה.
לרשות הציבור נפתח קו ייעודי לרישום מוקדם ולקבלת פרטים, במספר: 03-550-10-44.
היוזמה מגיעה ברקע סערת מעצרי בני הישיבות וההתנגדות החרדית החריפה לרדיפת לומדי התורה. במארגנים מקווים כי התהלוכה תהפוך למפגן כוח משמעותי של הציבור החרדי, ותשדר מסר של אחדות, מחאה והזדהות עם העצורים.
























