
משפחות שכולות מפורום הגבורה יתכנסו הערב לישיבת חירום במאהל הגבורה בירושלים, על רקע האירועים הקשים האחרונים בלבנון, הפסקת האש והמשך שהותם של לוחמי צה״ל באזור החיץ בדרום לבנון. במהלך הכינוס צפויות המשפחות למסור הצהרה לתקשורת, ובה ידרשו מהממשלה לקבל החלטות ברורות שיבטיחו את ביטחון הלוחמים בשטח ואת ביטחון תושבי יישובי הצפון.
בפורום הגבורה אומרים כי לאחר המחירים הכבדים ששילמה ישראל במערכה מול חיזבאללה, ולאחר ההישגים הצבאיים שנרשמו בשטח, אסור להסתפק בהסדרים זמניים או במציאות שבה צה״ל נותר חשוף לאיומים בלי יכולת להכריע את קיני הטרור במרחב. לדברי המשפחות, “יש לפעול להכרעה שתבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון ולחיילי צה״ל”.
הכינוס הערב מוגדר בפורום כצעד ראשון בשורה של צעדים ציבוריים שמתוכננים בימים הקרובים. מטרת המשפחות היא להפעיל לחץ ציבורי על הממשלה, כדי שלא תיכנע ללחצים הבינלאומיים ותאפשר לצה״ל להשלים את המשימה בלבנון.
עוד באתר:
במסגרת ההצהרה צפויות המשפחות לקרוא לראש הממשלה ולחברי הקבינט לעמוד מול הלחצים המופעלים מחוץ לישראל, ובהם הלחץ מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ולא לאפשר מצב שבו לוחמי צה״ל ממשיכים להיפגע ללא שינוי יסודי במציאות הביטחונית.
בפורום מדגישים כי הדרישה אינה הצהרתית בלבד, אלא נוגעת לחיי אדם: ביטחון הלוחמים שנמצאים בשטח, וביטחונם של תושבי הצפון שמבקשים לשוב לבתיהם בלי איום מתחדש של חיזבאללה מעבר לגבול. “הגיע הזמן להכרעה בלבנון”, אומרים במשפחות. “נמשיך להשמיע את קולנו עד שיתקבלו החלטות שיבטיחו את ביטחון אזרחי ישראל ותושבי הצפון”.
























