במעמד מרגש ומיוחד שנערך בדיל, ניו ג'רזי, בביתו של הנגיד ג'ימי קזרי, נשא מרן ראש הישיבה, הגאון רבי משה הלל הירש דברים נוקבים ומעוררי מחשבה על המצב המורכב של עם ישראל בעולם.
מרן הסביר בדבריו, מהו השורש הרוחני של האנטישמיות הגואה, וכיצד תמיכה בעולם התורה היא המפתח לביטחון בארץ ישראל ובעולם כולו.
במהלך הדינר, חשף ראש הישיבה את התשובה: "הסיבה שיש כל כך הרבה אנטישמיות בעולם היא בגלל שהשכינה לא בינינו". הפתרון נמצא בידינו – כאשר יהודים מראים שהם רוצים את השכינה על ידי תמיכה בלימוד התורה, הקדוש ברוך הוא חוזר אלינו.
עוד באתר:
תרגום דבריו של מרן לעברית: "ומצד שני, תורה. כדי לוודא שיש לנו תורה בארץ ישראל. תורה בארץ ישראל – ללא תורה בארץ ישראל, לא יהיה ריבונו של עולם בארץ ישראל. אז אנחנו באים עכשיו לבקש, לא רק עבור תורה בארץ ישראל. אנחנו חיים בעולם של אנטישמיות מוחלטת. העולם כולו נגד… נגד יהודים כיום. למה זה כך? איך זה שיש אנטישמיות כזו כיום?
הסיבה לכך היא שהקדוש ברוך הוא אינו איתנו. אילו הקדוש ברוך הוא היה בעולם כיום, ואנשים היו מרגישים את הקדוש ברוך הוא, לא הייתה שום אנטישמיות. האנטישמיות בעולם כיום מגיעה מכיוון שיש סילוק שכינה.
ולנו יש התפקיד שלנו הוא לוודא שאותו הדבר שמביא את השכינה בחזרה יהיה קיים. מה שמביא את השכינה בחזרה הוא עצם לימוד התורה. ולא רק עצם לימוד התורה, אלא כשאנשים מראים שהם רוצים לעזור לשבילי התורה, כשאנשים… אנשים אומרים, 'אנחנו רוצים את הריבונו של עולם'. וכשהם אומרים 'אנחנו רוצים את הריבונו של עולם', הריבונו של עולם אומר, 'אם זה המצב, אני חוזר'. וכשהריבונו של עולם יחזור, לא תהיה… לא תהיה שום בעיה בארץ ישראל מצד… מצד… מצד כל האנשים שנגד ארץ ישראל" דברי מרן הגרמ"ה הירש בדינר בארה"ב.























