בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר למעצר בית את החוואי מהשומרון, שנעצר לפני כשבועיים לאחר שיצא להשיב את עדרו והותקף, לטענתו, בידי עשרות פורעים ערבים.
המשטרה ייחסה לחוואי חשד לירי לעבר ערבים ולפציעתם, אולם במהלך הדיון מתח השופט מנחם מזרחי ביקורת חריפה על התשתית הראייתית שהציגה המשטרה.
בהחלטתו ציין השופט כי קיים סרטון המתעד את האירוע, אך ממנו לא ניתן לראות בבירור כי החוואי הוא שביצע את הירי. עוד עלה בדיון כי לא נערכה בדיקת מז"פ לרכב המדובר, לא אותר קליע, לא בוצעו התאמות לנשקו של החשוד, וגם לא נמצאו תרמילים בזירה.
עוד באתר:
בנוסף ציין השופט כי נציג המשטרה הודה במהלך הדיון כי איש לא נפצע, בניגוד לטענות שעלו לאורך ימי המעצר ולפיהן ערבי נפצע כתוצאה מהירי.
בעקבות החלטת בית המשפט הודיעה המשטרה כי בכוונתה לערער לבית המשפט המחוזי. את החוואי מייצגים עורכי הדין נתי רום ואסף גונן מארגון חוננו.
עורכי הדין בירכו על ההחלטה ואמרו: "מדובר בהחלטה מתבקשת של בית המשפט. לא זה האיש שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח. אנו מקווים שבפרקליטות יחשבו את צעדיהם רגע לפני שהם יוצאים לדרך עם תיק שיימרח תקופה ארוכה ויסתיים בזיכוי מהדהד".
























