
לפני כשלושה שבועות התקיימה בשעת לילה מאוחרת מחאת ענק מול תחנת המשטרה בבית שמש, לאחר שהמשטרה הסגירה שם למשטרה הצבאית, את העריק שימי הופמן שנעצר בעיר.
כשבוע לאחר מכן המשטרה פשטה על שלושה בתים של מפגינים בבית שמש, 1 שוחרר בשל טעות בזיהוי, ונגד אחר הוגש היום (שני) כתב אישום בחשד שהצית את הצמחייה באזור התחנה.
מהפרקליטות נמסר: "פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד תושב בית שמש כבן 46, שהצית שלוש פעמים צמחייה סמוך לתחנת משטרת בית שמש במהלך התפרעות אלימה שהתפתחה במקום על רקע מחאה נגד מעצר תלמיד ישיבה שנפקד משירות צבאי. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של החשוד עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
עוד באתר:
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו״ד שיראל אלדר מפרקליטות מחוז ירושלים, בעקבות מעצרו של תלמיד ישיבה נפקד גיוס הופצו קריאות להשתתף בהפגנה סמוך לתחנת משטרת בית שמש. במהלך הלילה התאספו במקום מאות מפגינים, והמחאה הידרדרה להתפרעות אלימה שבמהלכה נפרץ שער התחנה, הותקפו שוטרים, הושלכו חפצים ואבנים, נגרם נזק לרכוש והוצתו מוקדי אש בסביבת התחנה.
במסגרת ההתפרעות, כך לפי כתב האישום, הצית החשוד בשלוש הזדמנויות שונות צמחייה בסמוך לגדר התחנה, במוקדים שונים ובהפרשי זמן קצרים. בכל אחד מהמקרים האש בערה למשך מספר שניות ולאחר מכן כבתה. החקירה נוהלה על ידי תחנת בית שמש במחוז ירושלים במשטרה. כתב האישום מייחס לו שלוש עבירות של הצתה ועבירת התפרעות".























