אלפי תושבים השתתפו במעמד קבלת פנים המוני שנערך ברחובה של עיר בביתר עילית, לכבוד אחד מתושבי העיר ששוחרר מהכלא הצבאי לאחר תקופה ממושכת של מאסר בגין עריקות, וכן לכבוד הצלם יעקב מוצרי, שנעצר במהלך תיעוד הפגנת מחאה מול ביתו של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, ושוחרר לאחר מכן. במעמד השתתפו רבנים, ראשי ישיבות, אישי ציבור ותושבים רבים, ובראשם המרא דאתרא וחברי הבד"ץ שירדו אל הרחוב להשתתף באירוע.
במוקד האירוע עמד נאומו של ראש העיר, מאיר רובינשטיין, שפנה ישירות לממשלת ישראל ולמשטרת ישראל. "רציתם לגייס אותנו לצבא, והצלחתם לגייס את כל היהדות החרדית שעומדת כעת כמקשה אחת", אמר. לדבריו, דווקא הלחץ המופעל על בני הישיבות הוביל לאחדות רחבה בציבור החרדי. "אם עד עכשיו היו בינינו חילוקי דעות וויכוחים – כעת היהדות החרדית כולה עומדת פה אחד", הצהיר.
ראש העיר התייחס גם למחזה החריג של השתתפות רבני העיר ברחובה של עיר ואמר: "אם מישהו היה אומר לנו לפני כמה חודשים שיהיה בביתר עילית מצב שבו המרא דאתרא יושב כאן ברחוב יחד עם כל העיר – לא היינו מאמינים לו". הוא הוסיף כי ככל שהלחץ על הציבור החרדי יגבר, כך תתחזק האחדות הפנימית, וקרא לגורמי השלטון "להרפות".
עוד באתר:
בהמשך שילב רובינשטיין דברי תורה מתורת הבן איש חי, וקשר בין עולם הישיבות לבין המציאות הביטחונית. "לאויבים מסביב תהיה חרב, יהיה אורניום ויהיו טילים בליסטיים", אמר, "אבל בזמן שהקול קול יעקב – אין הידיים ידי עשו". לדבריו, פגיעה בלומדי התורה ובבני הישיבות מחלישה את כוחו הרוחני של עם ישראל ומחזקת את אויביו.
את דבריו חתם בהצהרת תמיכה חד-משמעית בלומדי התורה: "כולנו עם בני הישיבות. בלי בני הישיבות חיינו אינם חיים. מולכם עומד בחור ישיבה שפותח את הגמרא בבוקר ולא סוגר אותה בערב". בסיום המעמד הודו המארגנים לראש העיר על עמידתו לצד בני הישיבות ועל תמיכתו המתמשכת במאבק למענם לאורך התקופה האחרונה.























