
בפתח התוכנית 'שמור וזכור', התייחס הגאון הרב אברהם יוסף לתקופה שנותרה עד לסוף זמן קיץ, ואמר כי מדובר בימים מיוחדים של הזדמנות לנצל את הזמן בתורה. "לזמן קיץ נותר לנו חודש בדיוק", אמר הרב, ובפרק הזמן הזה ניתן להתחזק באופן משמעותי הן בלימוד התורה והן ביראת שמיים. הרב קרא לנצל כל רגע פנוי ולהפוך את התקופה הקרובה למנוף של עלייה רוחנית.
הרב הדגיש כי לימוד תורה פירושו התמדה ועידוד הדדי: "תורה פירושו לנצל כל רגע. תורה פירושו לעודד איש את רעהו לעלות ולהצליח בתורה". לדבריו, כל אדם יכול להוסיף מעט לפי כוחו ויכולתו, והצטברות של התקדמות קטנה יוצרת בניין רוחני גדול.
בהמשך המשיל הרב את לימוד התורה לשרשרת המחוברת מחוליות רבות: "הלימוד תורה הוא כמו שרשרת של חוליות. כשמנתקים חוליה אחת, השרשרת מתפרקת". הוא הזכיר את מאמר חז"ל: "אם תעזבני יום, יומיים אעזבכה", והדגיש כי הפסקות בלימוד עלולות להשפיע על הרצף הרוחני ועל היכולת להתקדם.
עוד באתר:
בדבריו התייחס הרב גם לתקופת בין הזמנים, ולרצון של בחורים ואברכים להגיע למצב של ניצול הזמן ללימוד גם בימי החופש. עם זאת, הרב הבהיר כי עיקר העבודה מתחילה כבר עכשיו. "לא בין הזמנים מכין אותנו לאלול, אלא עכשיו אנחנו מכינים את עצמנו לבין הזמנים". לדבריו, ככל שאדם ימלא את עצמו בתורה וביראת שמיים בתקופה הקרובה, כך יצליח לשמור על קומתו הרוחנית גם בהמשך.
לקראת סיום הביא הרב את דבריו הידועים של רבי ישראל מסלנט: "אם כל השנה נרגיש אלול, אז אלול ירגיש אלול". הרב הזהיר מפני אדישות ועצלות רוחנית, וקרא להתחזק דווקא מתוך האתגרים והלחצים. הרב הוסיף כי מתוך ההתמודדות והמאמץ ניתן לזכות לעלייה גדולה יותר בתורה ולראות ברכה והצלחה בעבודת ה'.
האזינו לשיחה המלאה מתוך התוכנית 'שמור וזכור' ב'קול חי':
























