
המאבק הציבורי והמשפטי סביב חילול השבת במתחם ביג גלילות רחוק מלהסתיים. שעות לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב מחק את העתירה שהוגשה נגד עיריית רמת השרון, במשרד הפנים הבהירו כי מבחינתם אין כל שינוי במעמדו של החוק הקיים, וכי על העירייה לפעול ללא דיחוי נגד בתי העסק הפועלים בשבת בניגוד לחוק העזר העירוני.
במשרד הפנים הדגישו כי חוק העזר התקף ברמת השרון, שאושר כבר בשנת 1967, אוסר על פתיחת עסקים בשבתות ובמועדי ישראל, למעט מקרים חריגים שהוגדרו במפורש. לטענת המשרד, כל עוד לא הושלם הליך האישור של חוק עזר חדש, אין לעירייה אפשרות להתעלם מהוראות החוק הקיים או לקבוע מדיניות אכיפה שונה.
בהודעה שפרסם המשרד לאחר החלטת בית המשפט נמסר כי "פסק הדין נותן תוקף לעיקרון יסוד של שלטון החוק". עוד הדגישו כי "רשות מקומית אינה רשאית להימנע מאכיפת חוק עזר תקף רק משום שהיא סבורה שנדרש הסדר חדש". מבחינת גורמים במשרד, מדובר במסר ברור שלפיו החוק הקיים מחייב כל עוד לא שונה באופן רשמי ומסודר.
עוד באתר:
עוד בנושא:
מכתב נשלח לעירייה: "החוק אוסר על פתיחה במהלך השבת"
ברקע הדברים עומד עימות ממושך בין משרד הפנים לבין עיריית רמת השרון סביב פעילותו של מתחם ביג גלילות בשבת. בשבוע שעבר אף שיגר מנכ"ל משרד הפנים מכתב חריג לראש העיר ובו דרישה מפורשת להתחיל בהליכי אכיפה ולהטיל קנסות על עסקים המפרים את החוק העירוני.
אלא שלמרות הדרישות החוזרות ונשנות, החנויות במתחם ממשיכות לפתוח את שעריהן מדי שבת, ועד כה לא נרשמה אכיפה ממשית. בעירייה טוענים כי קיימים סדרי עדיפויות אחרים וכי מועצת העיר כבר אישרה חוק עזר חדש, שלדבריהם תואם את רצון רוב התושבים. עם זאת, במשרד הפנים מזכירים כי החוק החדש טרם קיבל את האישורים הנדרשים ולכן אינו בר-תוקף.
























