מאות אנשי ביטחון השתתפו הבוקר (שני) במבצע נרחב בכפר עקב שבצפון ירושלים, כחלק ממאמץ משולב לחיזוק השליטה והביטחון בגזרת קו התפר. את הפעילות הובילו לוחמי מג"ב עוטף ירושלים, בשיתוף כוחות יס"מ, לוחמי צה"ל מחטיבת בנימין ונציגי עיריית ירושלים.
בשלב הראשון של המבצע הפעילו הכוחות אמצעים הנדסיים לפתיחת מקטע בחומת ההפרדה, במטרה לאפשר תנועה רציפה של כוחות וכלים כבדים אל תוך האזור. המהלך נועד לסייע בביצוע שורת פעולות אכיפה ותשתית שתוכננו מראש במסגרת ההיערכות המבצעית.
בהמשך פעלו הכוחות נגד מבנים בלתי חוקיים שהוקמו בסמיכות למכשול הביטחוני ופגעו, לפי גורמי הביטחון, ביכולת ההגנה והשליטה במרחב. לצד זאת בוצעו עבודות חישוף לאורך כ-200 מטרים מתוואי הגדר, וכן נהרס ציר בלתי חוקי שנבנה בקרבת המכשול והוגדר כפוגע במרכיבי הביטחון באזור.
עוד באתר:
במערכת הביטחון מציינים כי בנייה בלתי מוסדרת סמוך לקו התפר יוצרת אתגרים מבצעיים משמעותיים, ולעיתים אף מנוצלת על ידי גורמים עוינים לצורך ניסיונות חדירה לשטח ירושלים או לפגיעה בכוחות הביטחון. במהלך הפעילות נרשמו מספר הפרות סדר מקומיות, שטופלו על ידי הכוחות באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות.
בסיומו של המבצע דיווחו הכוחות כי כלל היעדים שהוגדרו הושגו. בנוסף אותרו בשטח שני אופנועים גנובים שנתפסו והועברו להמשך טיפול, לקראת השבתם לבעליהם. במשטרה הבהירו כי פעולות האכיפה נגד בנייה בלתי חוקית, פגיעה במכשול הביטחוני והפרות ריבונות בגזרת קו התפר יימשכו גם בעתיד כחלק מהמאמץ לחיזוק הביטחון באזור ירושלים.




























