
זעם רב בהתיישבות בעקבות דבריו של נפתלי בנט על עתיד יהודה ושומרון. במהלך התייחסות לסוגיית ההתיישבות והחוות, הבהיר בנט כי הוא תומך בהרחבת הבנייה החוקית בשטחי C, אך במקביל הדגיש ששטחי A ו-B יישארו בעתיד במסגרת אוטונומיה פלסטינית.
בדבריו הדגיש בנט כי מבחינתו קיימת הבחנה ברורה בין בנייה המאושרת כחוק לבין הקמת מיזמים ללא אישורים. "מבחינתי, בנייה חוקית בשטחי C באדמות מדינה שהן לא אדמות פרטיות של פלסטינים, מבחינתי זה מבורך", אמר. בהמשך הוסיף: "בנייה שהיא לא חוקית או לא בשטחי C או על אדמות פרטיות, היא לא לגיטימית". כשנשאל לגבי עתיד מבנים בלתי חוקיים, השיב בקצרה: "מה שלא חוקי, לא יהיה".
אולם עיקר הסערה התעורר בעקבות התייחסותו לעתיד האזור. בנט אמר כי לדעתו "בסופו של דבר שטחי C יהיו חלק ממדינת ישראל, שטחי A ו-B יהיו חלק מהאוטונומיה הפלסטינית". האמירה הזו עוררה תגובות נזעמות בקרב מנהיגי ההתיישבות, המדגישים שכל חלוקה עתידית של יהודה ושומרון תהווה סיכון ביטחוני משמעותי.
עוד באתר:
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ תקף בחריפות את הדברים: "נפתלי בנט הכריז הערב על הקמת מדינת טרור עשר דקות מבית מגוריו ברעננה. כבר היום אנו עומדים מול צבא של כ-50 אלף חיילים חמושים של הרשות – ישות מושחתת, מעודדת טרור שמובלת על ידי איראן. אחרי הטבח בעוטף רק מי שמתעלם מהמציאות יכול להציע לתת לצבא הזה שטחים אסטרטגיים בלב הארץ. זו התאבדות מדינית וסיכון חייהם של מיליוני ישראלים. לא נאפשר להפוך את ערי המרכז לעוטף הבא של מדינת ישראל".
גם יו"ר מועצת קדומים עוזאל ותיק הצטרף לביקורת החריפה ואמר: "האמירה התבוסתנית של בנט מוכיחה שהוא לא שמאל אלא שמאל קיצוני. מי שרוצה למנוע את הטבח הבא בראש העין וברעננה חייב להמשיך ולקדם את פרוייקט החוות, שנתמך גם ע"י מערכת הביטחון, ובוודאי חייב להבין שהדרך היחידה עוברת בביטול הסכם אוסלו והחלוקה ההזויה והמסוכנת לשטחי ABC".
























