
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און העביר מסר חד וברור לעולם במהלך ישיבת הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בפיונגיאנג. לדבריו, המציאות הביטחונית העולמית הופכת מורכבת ומסוכנת יותר, ולכן חיזוק היכולות הגרעיניות של ארצו הוא צעד הכרחי. קים הדגיש כי מעמדה של צפון קוריאה כמדינה גרעינית אינו נתון למשא ומתן וכי מדובר באבן יסוד באסטרטגיית הביטחון הלאומית.
בנאומו תקף קים את מה שכינה "החמדנות הגנגסטרית של הכוחות ההגמוניים", וטען כי ארצות הברית אחראית להחרפת העימותים ברחבי העולם. הוא קשר בין המשברים באירופה ובמזרח התיכון לבין מדיניותה של וושינגטון, והציג את ההתפתחויות האחרונות כהוכחה לכך שעל ארצו להמשיך ולהתחמש.
המנהיג הצפון־קוריאני הפנה ביקורת גם כלפי דרום קוריאה וארצות הברית, בטענה שהן משדרגות בהתמדה את שיתוף הפעולה הגרעיני ביניהן. לדבריו, מטרת המהלכים הללו היא פגיעה בצפון קוריאה. על רקע זה הצהיר כי "להרחיב ולחזק בהתמדה את הכוחות הגרעיניים… ולממש באופן מלא את מעמדה של מדינה בעלת נשק גרעיני היא הדרך הנכונה והיחידה להתמודד בביטחון עם המציאות הבינלאומית הבלתי צפויה".
עוד באתר:
מומחים בדרום קוריאה רואים בדברים איתות נוסף לכך שצפון קוריאה אינה מעוניינת עוד בדיונים על פירוק נשק גרעיני. לדבריהם, המשטר מעוניין לנהל בעתיד מגעים מול המעצמות רק מתוך הכרה בו כמדינה גרעינית. המשמעות היא שמעבר משיח על פירוק נשק לשיח על הגבלת חימוש בלבד יהווה שינוי דרמטי בגישה שננקטה במשך שנים.
לצד העיסוק בנושאי ביטחון, הנהגת צפון קוריאה הציבה גם יעדים כלכליים חדשים. בישיבה הודגש הצורך בשיקום ופיתוח תעשיית הפחם ובחיזוק יישובי המכרות ברחבי המדינה. לפי הערכות, הפחם ממשיך לשמש מקור האנרגיה המרכזי של המדינה המבודדת, והמשטר מקווה שבאמצעות השקעות נוספות בענף יוכל לצמצם את משבר האנרגיה המתמשך שמלווה את המדינה במשך שנים.
























