
בריאיון למהדורת הבוקר ב'קול חי', חברת הקבינט המדיני-ביטחוני ושרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, יצאה במתקפה חריפה נגד היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, והאשימה את המפלגות החרדיות בניהול פוליטיקה של רגש ותסכול המונעת את קידום חוקים חשובים.
השרה פתחה בהתייחסות לנושאים הביטחוניים: "מבחינת מדינת ישראל אין שום התייחסות, ושום משמעות לכל מה שקשור לאיראן בנוגע לגזרת לבנון. האיראנים יכולים להצהיר מה שהם רוצים – אנו מנהלים מגעים ישירים ודיפלומטיים מול ארה"ב ומול ממשלת לבנון. ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד כחומה בצורה, נחוש בצורה יוצאת דופן ומבהיר לעולם כולו, ולא רק לאמריקאים, שישראל לא תיסוג ולא תעשה שום מהלך שיפגע בביטחון האוכלוסייה בצפון".
גמליאל הוסיפה כי ממשלת לבנון היא שחקן מרכזי במגעים המדיניים: "ברגעים אלו ממש מתקיימות שיחות רשמיות ורציניות מאוד בוושינגטון בהשתתפות הנציגים שלנו, נציגי ממשלת לבנון וארה"ב, במטרה לחזק את הריבונות הלבנונית ולהוביל לפירוק מוחלט של חיזבאללה מנשקו. לא נכנסנו ללבנון כדי לכבוש אותה, אלא כדי להסיר את האיום. השותפות הזו מול האויב המשותף עשויה להוביל בעתיד להאצה ואפילו לחתימה על הסכם שלום היסטורי בהמשך".
עוד באתר:
השרה דחתה את הביקורת של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: "בנט ידוע כאדם שאומר הרבה מאוד דברים שאין בינם לבין המציאות דבר. לצה"ל יש חופש פעולה מלא, מוחלט ובלתי מוגבל לטפל בכל איום בהתהוות כנגד לוחמינו ואזרחינו".
במעבר לפוליטיקה הפנימית, סיפקה השרה גמליאל ביקורת חריפה על התנהלותה של היועצת המשפטית לממשלה בסוגיית חוק הגיוס:
"אם לא היה נכנס כל השיח המשפטי הלעומתי והקיצוני הזה סביב נושא גיוס החרדים, כבר מזמן היינו מגיעים לפלטפורמה חוקית שמקובלת על כל הצדדים. היועצת המשפטית לממשלה, עם כל המורכבות המכוונת שהיא ייצרה לאורך כל התהליך הזה, יצרה בכוונה בקיעים ופגעים קשים בקואליציה. אני אומרת בצורה הברורה ביותר: היועמ"שית צדקה בהתנהלות שלה, אם מסתכלים עליה מתוך הפוזיציה של 'יושב ראש האופוזיציה'. היא ניהלה קמפיין פוליטי מובהק והצליחה במטרה שלה – לפרק את קואליציית הימין".
כאשר נשאלה מדוע הליכוד אינו מפגין את אותה נחישות כדי להעביר את הוראת השעה שתבלום את מעצר בני הישיבות, השיבה: "זה שונה לחלוטין. אנו נמצאים כעת דקה לפני פיזור הכנסת וערב בחירות, בשיטת הפריימריז של הליכוד, מעל שליש מחברי הכנסת הנוכחיים לא יישארו בכנסת הבאה, ועל כן כל אחד שם בוחן את רצונותיו וכוונותיו".
בהמשך הטיחה ביקורת בראשי המפלגות החרדיות: "המפלגות החרדיות באות בדרישה לליכוד ומסרבות להצביע בעד החוק החשוב ביותר, שהוא חוק פיצול משרד היועמ"שית, בגלל ויכוח מגזרי ונקודתי על המעצרים. זה מטורף לחלוטין! זה לתת ליועמ"שית את כל הכלים שהיא רצתה, ולהעניק מתנת חינם למי שהובילה את פירוק הממשלה הזו. חוק פיצול היועמ"שית הוא מעל כל המחלוקות. אי אפשר לפעול מתוך תסכול ונקמנות ולהגיד 'לא נסדיר את הפיצול כי בני הישיבות נעצרים'. צריך להיות חכמים, להסתכל על התמונה המלאה".
לסיום התייחסה השרה לחוק הגיוס: "השיח על הגיוס חייב להפסיק להיות שיח משפטי קשוח, ולהפוך לשיח תרבותי המבוסס על הצרכים הצבאיים האמיתיים של המערכת. המעצרים האלו של בחורי ישיבות עושים ריגרסיה ופוגעים במוטיבציה, אך המפלגות החרדיות חייבות להבין שלא הכל ניתן להעביר בפרקטיקה בשלב הזה של המערכה, בטח לאחר שנכפה עלינו אסון השביעי באוקטובר ששינה את כל המדינה".
האזינו לריאיון המלא, מתוך מהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי':
























