
בריאיון למהדורת הבוקר ב'קול חי', מוטי בבצ'יק, מבכירי חסידות גור וראש המטה של ח"כ יצחק גולדקנופף, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח ביקורת על חוקי הגיוס והציג את תוכנית "מסע הרכבים" המתוכננת למחר.
בבצ'יק חשף אירוע שלדבריו התרחש במהלך המשבר הפוליטי: "אני אגיד לכם משהו שאף פעם לא אמרתי בשום מקום. בלילה של מאחורי הקלעים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר באותו יום ניתוח רפואי. הוא התקשר אליי מהטלפון כמה וכמה פעמים מיד לאחר שיצא מהניתוח כדי לדבר על המשבר ומה עושים. ואז, פתאום בשעה אחת עשרה בלילה, הוא החליט לעקוף אותי ופנה לאדם אחר בתוך חסידות גור. נתניהו אמר לעצמו: 'יאללה, בוא נעשה בלאגן ופילוג גם בתוך חסידות גור, לא מספיק שעשיתי הפרד ומשול בין דגל התורה לאגודת ישראל ובתוך אגודת ישראל'.
"אלא שהתוכנית שלו התפוצצה לו בפנים. אותו גורם מחסידות גור שנתניהו פנה אליו עצר אותו באמצע השיחה ואמר לו: 'רגע, רגע, רגע, ראש הממשלה – אני נמצא עכשיו עם מוטי בבצ'יק על הקו השני, בוא נשמע קודם מה יש לו להגיד'. נתניהו נבהל, נסוג ואמר לו: 'מה מוטי על הקו? אני מדבר איתך, לא עם מוטי…'. ברור לכולם שבחסידות גור יש מנהיג לבירה, יש אדמו"ר שהוא בעל הבית וקובע בדיוק איך מתנהגים ומה עושים, והכל אצלנו מתואם ומיושר במאה אחוזים".
עוד באתר:
בבצ'יק מתח ביקורת חריפה על הצעות החקיקה שהוצגו לחרדים: "ביום הראשון של מושב הקיץ, מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שלח מכתב חד-משמעי ודרש מהח"כים להצביע מיד בעד החוק לפיזור הכנסת כי הוא לא מאמין לאף הבטחה יותר. נתניהו נבהל והתחיל לפזר הבטחות שווא: 'בואו נעביר לכם קודם את חוק המעונות ואת חוק יסוד לימוד התורה, ורק אז נתפזר'. הוא ידע היטב שחוק המעונות לא יעבור כי אין לו רוב בקואליציה, וחוק יסוד לימוד התורה? הוא שום דבר. עקרו מהחוק הזה את כל התוכן. חוץ מהכותרת 'חוק יסוד לימוד התורה' – אין בחוק הזה כלום ושום דבר".
בבצ'יק פירט את תוכנית "מסע הרכבים": "מחר זה קורה. התאגדנו וריכזנו את האנשים, ונכון לרגע זה סיכמנו אמש בישיבת היערכות מיוחדת על 19 מוקדים שונים ברחבי הארץ שמשם ייצאו במקביל שיירות של מאות ואלפי רכבים של חרדים. הכל נעשה בצורה חוקית לחלוטין ובתאום מלא מול משטרת ישראל. אנו ננוע בנסיעה איטית ובזהירות מירבית, במהירות המינימלית המותרת בחוק לאורך הנתיב הימני של כבישי ישראל. להערכתי, מדינת ישראל כולה תרגיש היטב את עוצמת הכאב שלנו, והתנועה בנתיבים המרכזיים תואט לחלוטין".
בהמשך סיפר: "בלילה הקודם קיימנו ישיבת תיאום מיוחדת עם משטרת ישראל והצבא, הם ביקשו שנעביר את כל הסיפור מכלא עשר למקום אחר. השבנו להם בצורה ברורה – לא. המקום האידיאלי והיחיד שבו אנו יכולים להביע את כאבנו הגדול הוא ממול שערי הכלא, כדי שהבחורים והאברכים הכלואים בפנים על 'עוון' לימוד תורה ישמעו את מערכות ההגברה, את התפילות ואת הניגונים".
האזינו לריאיון המלא, מתוך מהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי':
























