
התפתחות בלתי צפויה נרשמה היום בזירת המגעים בין איראן לארצות הברית, לאחר שמשרד החוץ בטהרן הודיע על סיום "השיחות הטכניות" שנערכו בשווייץ. ההודעה הגיעה למרות שהתכנון המקורי היה להמשיך את הדיונים לאורך כל השבוע, כחלק מהמאמצים לגבש את פרטי ההבנות בין הצדדים.
מי שעדכן על סיום הסבב היה כאזם גריבאבאדי, העומד בראש צוות המשא ומתן הטכני של איראן. לדבריו, השיחות עם נציגי ארצות הברית, פקיסטן וקטאר הסתיימו בהצלחה, וכעת הושלמו ההכנות לקראת המשך המגעים בדרג המדיני הבכיר. בטהרן מציגים את ההתפתחויות כהתקדמות משמעותית בדרך ליישום ההבנות שהושגו.
במקביל, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך לשדר מסר תקיף כלפי המשטר האיראני. במהלך מסיבת עיתונאים הזהיר כי אם טהרן לא תקיים את התחייבויותיה, וושינגטון תגיב בהתאם. טראמפ אמר: "אם איראן לא תעמוד בהסכם, או אם הם לא יתנהגו כמו שצריך, אעשה את מה שעליי לעשות".
עוד באתר:
אחת המחלוקות המרכזיות שנותרו פתוחות נוגעת לכספים שצפויים להשתחרר לטובת איראן. טראמפ טען כי הכספים ינותבו לרכישת מזון ותוצרת חקלאית מארצות הברית, אולם בטהרן מיהרו להבהיר כי אין כל התחייבות כזו. לפי דיווחי סוכנות הידיעות "תסנים", נגיד הבנק המרכזי האיראני עבדולנאצר המתי הבהיר כי איראן תהיה חופשית להחליט כיצד להשתמש בכספים שיופשרו, ולא תוגבל לרכישת מוצרי יסוד בלבד, בניגוד לדבריו של טראמפ.
























