
האירועים הסוערים שהתרחשו במהלך המחאה בכביש 4 ביום רביעי האחרון ממשיכים לעורר הדים, וכעת מגיעה גם תגובה בדרג הבכיר ביותר. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע למפכ"ל המשטרה דני לוי על כוונתו לפעול להדחתו של מפקד תחנת בני ברק-רמת גן סנ"צ יובל שביט, בעקבות התנהלותו החמורה שתועדה במהלך המחאה.
הסערה פרצה לאחר שתיעודים מההפגנה הופצו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. באחד הסרטונים נראה קצין המשטרה קורע את מכנסיו של מפגין חרדי ולאחר מכן אף גורר אותו על הכביש. מאוחר יותר, שוטרים נוספים קרעו בגדי מפגינים. התמונות עוררו תחושות קשות בקרב הציבור החרדי, בשל השפלת המוחים והיחס המפלה של המשטרה. כזכור, בהפגנות השמאל השביתו המפגינים כבישים רבים ככל העולה על רוחם, וטופלו בכפפות של משי בידי המשטרה.
עוד בנושא:
במשטרה מגיבים לאירועים: "לא הייתה כוונה לקרוע בגדים"
מזעזע: אלימות משטרתית חסרת מעצורים נגד המפגינים
לראשונה בשעות הבוקר: כביש 4 נחסם במחאה על המעצרים
עוד באתר:
לצד המהלך נגד מפקד התחנה, הודיע בן גביר כי בכוונתו לזמן שוטרים נוספים שהיו מעורבים באירועים. בין היתר נבדקים מקרים שבהם תועדו כוחות משטרה משליכים רימוני הלם לעבר המפגינים, וכן תיעוד נוסף שבו נראה שוטר בועט בראשו של אחד המשתתפים במחאה. המראות הללו עוררו זעם רב בקרב רבים שדרשו בירור מקיף של האירועים.
החלטת השר מגיעה גם על רקע דבריו של דני לוי, שהבהיר לאחר האירוע כי המשטרה לא תהסס לנקוט צעדים משמעתיים נגד שוטרים ומפקדים אם יתברר שפעלו בניגוד לנהלים. בציבור החרדי מקווים כעת כי הבדיקה תוביל להפקת לקחים אמיתית ותבטיח כי מחאות עתידיות ינוהלו תוך שמירה על כבוד האדם והימנעות ממקרים דומים.























