במהלך מפגש שקיים עם משתתפי קורס קצינים קרביים במילואים בקיבוץ מגדל עוז, הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את תפיסתו באשר לאתגרי הביטחון העתידיים של מדינת ישראל. השיחה עסקה בהתמודדות מול איראן ושלוחותיה, לצד הצורך בהמשך בניית כוח צבאי וטכנולוגי מתקדם.
נתניהו התייחס למאבק המתמשך מול הציר האיראני וציין כי ישראל הצליחה להסב פגיעות משמעותיות לאויביה, אך הדגיש שהמערכה עדיין לא הסתיימה. לדבריו, יכולתה של ישראל להתמודד עם האתגרים הביטחוניים בשנים ובעשורים הבאים תיגזר במידה רבה מהעוצמה שתבנה לעצמה כבר כעת.

אחד המסרים המרכזיים שהעביר היה הצורך בהרחבת העצמאות הביטחונית של ישראל. נתניהו אמר: "אני רוצה עצמאות חימושית. אני מאוד מעריך את התמיכה שקיבלנו, ואני הבאתי גם במהלך השנים, מידידינו האמריקאים. היום אני אומר: אנחנו צריכים מערך חימוש עצמאי שלנו. אנחנו מייצרים את החימוש של עצמנו".
עוד באתר:
בדבריו הבהיר כי אין מדובר בהתנערות מהברית האסטרטגית עם ארצות הברית, אלא בשאיפה לצמצם תלות חיצונית בתחומים קריטיים. "להשתחרר מהתלות, לבנות עוד ועוד כוח, להכניס עוד ועוד טכנולוגיה, לאמן עוד ועוד דורות של מפקדים כמוכם – כי זה מה שיקבע בסוף איפה אנחנו נהיה", אמר לקצינים.

ראש הממשלה חתם את דבריו במסר אופטימי באשר לעתידה של המדינה, תוך שהוא מדגיש את חשיבותם של המפקדים והלוחמים בבניין הכוח הלאומי. לדבריו, שילוב של תעשייה ביטחונית עצמאית, חדשנות טכנולוגית והכשרת דור העתיד של מפקדי צה"ל הוא שיבטיח את ביטחונה וחוסנה של ישראל בשנים הבאות.
























