
סערה בעקבות הודעת המשטרה על אירוע המחאה בבני ברק: לאחר דרישת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להדיח את מפקד התחנה שתועד כשהוא קורע את מכנסיו של מפגין חרדי, מפכ"ל המשטרה רב־ניצב דני לוי העניק גיבוי למפקדים ולשוטרים שפעלו באירוע.
בהודעת דוברות המשטרה נמסר כי המפכ"ל שוחח עם מפקד המרחב ועם מפקד התחנה, שמע מהם את השתלשלות האירועים, וקיבל את עמדתם שלפיה בנסיבות האירוע נדרשה "פעולה משטרתית משמעותית" להשבת הסדר הציבורי.
במשטרה הדגישו כי מדובר היה באירוע שבו נחסם ציר תנועה מרכזי בשעת בוקר מוקדמת, תוך הפרת הסדר הציבורי ופגיעה בשגרת חייהם של עשרות אלפי אזרחים.
עוד באתר:
עם זאת, ההודעה מעוררת ביקורת חריפה בציבור החרדי, שכן במקום להודיע על בדיקה משמעתית נוקבת בעקבות התיעוד הקשה, בחר המפכ"ל להדגיש בעיקר את הצורך המבצעי ואת הגיבוי לשוטרים בשטח.
לפי המשטרה, המפכ"ל הורה על הפקת לקחים מקצועית מהאירוע, "כמקובל בכל אירוע מסוג זה". לצד זאת, הוא הביע את הערכתו וגיבויו למפקדים ולשוטרים הפועלים בשטח לשמירת ביטחון הציבור והסדר הציבורי, תוך קבלת החלטות בזמן אמת במציאות מבצעית מורכבת.
הודעת הגיבוי מגיעה לאחר שהשר בן גביר מתח ביקורת על התנהלות המפקד ודרש להדיחו בעקבות התיעוד. כעת מתברר כי בצמרת המשטרה בוחרים לעמוד מאחורי המפקדים — לפחות בשלב זה — ולהסתפק בהפקת לקחים פנימית.























