
ח"כ צבי סוכות מקדם הצעת חוק לתיקון חוק ההתנתקות, שתבטל את האיסור על כניסת ישראלים ונוכחותם ברצועת עזה. ההצעה צפויה לעלות ביום ראשון הקרוב לדיון בוועדת השרים לחקיקה.
לפי ההצעה, יבוטלו הסעיפים בחוק האוסרים על כניסת ישראלים לחבל עזה, ובכך תושווה רצועת עזה, מבחינה זו, לצפון השומרון — שם כבר בוטלו בשנים האחרונות חלק ממגבלות חוק ההתנתקות.
סוכות, יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון, טוען כי לאחר טבח שבעה באוקטובר ברור שמדיניות ההתנתקות נכשלה. לדבריו, "ההתנתקות לא הביאה שלום ולא ביטחון, אלא הפכה את חבל עזה לבסיס טרור עצום שממנו יצאה המתקפה הקשה ביותר על מדינת ישראל מאז הקמתה".
עוד באתר:
בהצעת החוק מבקש סוכות להסיר מספר החוקים הישראלי את האיסור הייחודי על כניסת ישראלים לרצועת עזה, שנקבע כחלק מיישום תוכנית ההתנתקות בשנת 2005. ח"כ סוכות מסר: "יותר מעשרים שנה אחרי ההתנתקות, הגיע הזמן לתקן את העוול ההיסטורי. לא ייתכן שבספר החוקים של מדינת ישראל עדיין קיים איסור על יהודים להיכנס לחבל עזה".
לדבריו, "אחרי שהטרור העזתי הוכיח לאן מובילות נסיגות וויתורים, חובתנו הלאומית והמוסרית היא למחוק את מורשת ההתנתקות ולהחזיר את חופש התנועה והנוכחות לכל חלקי ארץ ישראל". סוכות הגדיר את המהלך "צעד ערכי, ציוני והכרחי בדרך לניצחון ולהשבת הביטחון למדינת ישראל".
























