
כלי התקשורת הלבנוני אל־ג'דיד דיווח היום כי ישראל ולבנון צפויות לדון בסוגיית השבת שרידיו של הנווט הנעדר רון ארד, במסגרת סבב השיחות בין נציגי המדינות שהחל בוושינגטון. עם זאת, גורמים בישראל מכחישים את הדיווח.
רון ארד, נווט חיל האוויר, נפל בשבי בלבנון בשנת 1986 לאחר שמטוסו הופל במהלך פעילות מבצעית. מאז נעלמו עקבותיו, וסוגיית גורלו ממשיכה ללוות את מערכת הביטחון ואת החברה הישראלית כבר עשרות שנים.
ברקע הדיווח עומד המבצע החשאי שבוצע בחודש מרץ האחרון במזרח לבנון, כאשר לוחמי שלדג הונחתו בכפר נבי שית' בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל בישראל על אפשרות למיקום הקשור לארד. הכוחות לא שבו עם ממצאים חדשים, אך במערכת הביטחון הסבירו כי הפעולה אפשרה לשלול כיוון שנבדק.
עוד באתר:
לאחר המבצע פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה שבה אמר כי הפעולה "לא הביאה את הממצאים שאותם חיפשנו", אך הדגיש כי מחויבות מדינת ישראל להשלמת משימות השבויים והנעדרים היא "מוחלטת ותמידית".
ימים לאחר מכן דווח בתאגיד השידור כי בישראל העריכו שהפעלת לחץ על לבנון בעת הנוכחית עשויה להביא להתקדמות בסוגיית רון ארד.
כעת, הדיווח הלבנוני מעלה מחדש את האפשרות שסוגיית ארד תחזור לשולחן המגעים המדיניים — אך ההכחשה הישראלית מלמדת כי לפחות בשלב זה, בירושלים אינם מאשרים כי הנושא אכן נמצא על הפרק.
























