
לקראת מחאת הרכבים הצפויה מחר לכיוון כלא 10, סגן ראש עיריית ירושלים מטעם אגודת ישראל, צחי ברים, התייחס בראיון ל'קול חי' להיערכות ולמסר המרכזי של המחאה נגד מעצרי בני הישיבות וגזירת הגיוס.
לדבריו, המחאה תתקיים באמצעות שיירות רכבים שייצאו ממוקדים שונים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית וריכוזים חרדיים נוספים. ברים הסביר כי מי שמעוניין יוכל להצטרף למוקדי היציאה, לקבל הכוונה למסלול ולמתג את רכבו לקראת המחאה.
כשנשאל מה המסר המרכזי של המחאה, השיב ברים כי לעיתים "הכאב כל כך צועק שאין צורך במיתוג". לדבריו, המעצרים והחשש הגובר בקרב בני ישיבות ואברכים מחייבים זעקה ציבורית רחבה: "אנחנו נמצאים במצב שבו בחורי ישיבות ואברכים חוששים מכל דבר קטן — האם זה יתפתח למעצר או לא. צריך להשמיע את קול הזעקה".
עוד באתר:
ברים הדגיש כי המארגנים מבקשים לקיים מחאה ללא פרובוקציות וללא אלימות, אך כזו שתעביר מסר ברור למדינה: "אין לנו דרך בלי דרך התורה. הציבור צריך להבין שיש כאן ציבור גדול שלא מוכן לוותר ולהתפשר על הדבר הזה".
לדבריו, מטרת המחאה אינה עימות לשם עימות, אלא דרישה להכרה בצד השני ובערך לימוד התורה. "גם כשאני לא מסכים איתך, אני עדיין מכבד אותך", אמר. "לקחו את נושא הגיוס והפכו אותו לכלי במשחק שחמט פוליטי — כדי להפיל ממשלה, לגרוף מנדטים ולהשאיר את הנושא על סדר היום".
ברים תקף את ההתנהלות סביב האכיפה והמעצרים, וטען כי מאחורי חלק מהלחצים עומדים אינטרסים פוליטיים ולא רצון אמיתי לפתור את הסוגיה. לדבריו, "איזה חוק שנביא כרגע — הם לא יעבירו, כי המטרה היא להפיל את הממשלה או להרוויח פוליטית".
בסיום דבריו קרא ברים לציבור להבין כי הציבור החרדי אינו מבקש פרובוקציה אלא הכרה: "יש פה ערך התורה. יש אנשים שעושים וימשיכו לעשות את מה שאבותיהם וסביהם עשו במסירות נפש. לפחות שיבינו שיש כאן צד שני".
האזינו לדברים המלאים מתוך 'המהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן ב'קול חי':
























