
ועדת הבריאות של הכנסת דנה בהרעלת מזון לתינוקות שנחשפה בשבועות האחרונים. במהלך הדיון עלתה השאלה כמה זמן נדרש לבית החולים, למשטרה ולמשרד הבריאות לזהות את ההרעלה ולחבר בין המקרים.
יו"ר הוועדה יוני משריקי אמר כי "המקרה שנחשף חמור ומדאיג במיוחד כאשר מדובר במזון לתינוקות", והדגיש כי יש להפיק לקחים, לחזק פיקוח ובקרה ולשפר תיאום בין הגורמים, תוך דרישה לנוהל ארצי ושיתוף מידע מהיר בין בתי החולים ומשרד הבריאות.
יעל ביטון, שילדיה נפגעו, תיארה אריזה רופפת וללא וואקום ואת זמן הטיפול הארוך בבית החולים. סנ"צ עדי מזרחי ממשטרת מרחב ציון ציינה קישור מהיר בין המקרים וחקירה רחבה. ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' הדגיש את הפחד, וירון לוי מ'יש עתיד' קרא לחשיפת האשמים במהרה.
עוד באתר:
כתב כאן נוב ראובני שחשף את הפרשה טען לעיכוב של כחודש וחצי בזיהוי החומר והקישור בין המקרים על ידי המשטרה ומשרד הבריאות. ליאור לוי יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים הזהיר מפני פאניקה וקרא לשיתוף פעולה בין כלל הגורמים.
פנינה אורן-שניידר ממשרד הבריאות ציינה כי במזון תינוקות קיימת זהירות מוגברת ובדיקות דגימה רבות. דקלה ראובן הוסיפה כי נלקחו מאות דגימות מכל הארץ ומהיבואן וכל תלונה נבדקת במהירות. וכן הובהר כי האחריות על הבטיחות חלה על היצרנים, היבואנים והמשווקים, לצד הנחיה לצרכנים להקפיד על אריזות סגורות הרמטית ולבחון ריח ומרקם תקין של המוצר. וכן פיקוח לאורך כל שרשרת הייצור מהייבוא או הייצור ועד השיווק לצרכן. המערכת פועלת לשיפור תגובה מהירה.
























