
האברך אביאל כהן, ששוחרר בערב שבת מהכלא הצבאי לאחר ארבעה ימי מעצר שעוררו סערה ציבורית, העניק ראיון ראשון לנתי קאליש ב"חדשות אנ"ש" ב'קול חי'. במהלך השיחה שחזר את רגעי המעצר, את תנאי כליאתו ואת התחושות שליוו אותו עד לשחרורו המפתיע. "ככה הייתי טוען – שפשוט נחטפתי", אמר.
לדבריו, המעצר התרחש בעת שנסע עם רעייתו באזור נתיבות בדרכו להסדיר את הצטרפותו לכולל חדש. כהן סיפר כי לאחר שהבחין במחסום משטרתי שינה את מסלול נסיעתו, ובהמשך נעצר סמוך לצומת גילת על ידי שוטרי תנועה ומשטרה צבאית. "תוך שניות לקחו לי תעודת זהות, רישיון וטלפון. שמו עליי אזיקים ולא הספקתי אפילו להיפרד מאשתי", תיאר. לטענתו, אחד השוטרים אף איים לקחת את מכשיר הטלפון של רעייתו לאחר שניסתה לעדכן בני משפחה על המעצר.
כהן סיפר כי הועבר תחילה לבסיס בדרום ולאחר מכן לכלא הצבאי, כשהוא אזוק לאורך שעות ארוכות. לדבריו, במהלך הדרך נאלץ להתמודד עם תנאים קשים, ובהם היעדר אפשרות לאכול במשך יום שלם וקשיים בקבלת אישור לעצירה לצורך שימוש בשירותים. "אמרו לי שזה הנוהל ושאי אפשר לעצור", סיפר.
עוד באתר:
בכלא עצמו, לדבריו, התקשה במיוחד בשל חוסר הידיעה מה עלה בגורל רעייתו לאחר המעצר. "ראיתי אותה בפעם האחרונה בצומת גילת, ומשם לא ידעתי מה איתה", אמר. הוא הוסיף כי בתחילת שהותו לא הורשה להתפלל במניין, וכי אחד הסוהרים אמר לו: "אתה בכלא, אתה לא בישיבה". למרות זאת, לדבריו, בהמשך הצליחו העצורים לקיים תפילות ולימוד תורה ואף לחזק עצורים נוספים מבחינה רוחנית.
את רגע השחרור תיאר כהן כנס מיוחד. לדבריו, לאחר שהתפלל שישוחרר לקראת שבת ויזכה להיות עם רעייתו בשנת הנישואין הראשונה שלהם, הודיעו לו לפתע כי הוא משתחרר למחרת בבוקר. כהן הודה לבורא עולם, לרעייתו שפעלה ללא הרף למען שחרורו, לבני משפחתו, לעורך הדין הרב שלמה חדד ולח"כ משה אבוטבול, שלדבריו היו בין הגורמים המרכזיים שסייעו בעניינו ואף הגיעו לבקרו בכלא.
בסיום הראיון ביקש להעביר מסר לצעירים הנמצאים במצב דומה: "הימים הראשונים קשים, אבל עם אמונה ושמחה אפשר לעבור הכול. מי שעומד על דרכו יכול לעבור את זה".
האזינו לראיון המלא בחדשות אנ"ש ב'קול חי':























