
לקראת מחאת הרכבים הארצית שתתקיים מחר, שוחח נתי קאליש ב"חדשות אנ"ש" ב'קול חי' עם שימי בלוי, ממארגני המחאה, שסיפר על ההיערכות הרחבה ועל מטרות המהלך. לדבריו, בעקבות קריאתם של גדולי התורה, ראשי הישיבות והרבנים, צפויות לצאת בשעה 16:00 שיירות ממאות מוקדים ברחבי הארץ, בהשתתפות אלפי כלי רכב.
בלוי טען כי המחאה נועדה למחות נגד מעצרם של בני ישיבות ואברכים. "אנחנו הולכים לראות אותנו בכל כבישי ישראל, הולכים לזעוק עד כאן. אין דרך בלי דרך התורה", אמר. לדבריו, הציבור החרדי חש כי בשנים האחרונות גוברים הצעדים נגד עולם התורה, החל מקיצוצים בתקציבים וכלה במעצרים של תלמידי ישיבות ואברכים. "הגענו למקום שכבר אי אפשר לשתוק", הדגיש.
בהתייחסות להיבטים המעשיים של המחאה, ציין בלוי כי המארגנים פועלים מול המשטרה במטרה לקבל את כל האישורים הנדרשים. לדבריו, המחאה מתוכננת להתקיים באופן חוקי ומסודר, תוך הקפדה על הוראות המשטרה. "אנחנו לא ציבור שדוגל באלימות, לא ציבור שחוסם כבישים ולא ציבור שעושה פרובוקציות. המחאות שלנו תמיד נעשו באישור המשטרה", אמר.
עוד באתר:
עם זאת, בלוי הבהיר כי המארגנים מצפים לאפשרות לממש את זכות המחאה באופן מלא. לדבריו, אם ייווצר מצב שבו תימנע מהמשתתפים האפשרות למחות בהתאם לסיכומים, נשקלות דרכי פעולה נוספות במסגרת החוק. "אנחנו אנשי חוק ופועלים לפי הכללים, אבל לא נוותר על הזכות להביע את עמדתנו", אמר.
באשר ליעד השיירות, הסביר בלוי כי אחת הנקודות המרכזיות שסומנו היא אזור כלא 10, אולם הדגיש כי מטרת המחאה אינה ליצור עימותים אלא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. הוא קרא לציבור להצטרף לשיירות ולנהוג באחריות ובמתינות. "אנחנו מבקשים מהנהגים לנהוג בנחת, לשמור מרחק ולהביע את המחאה בצורה מכובדת. המטרה היא שקולם של לומדי התורה יישמע בכל רחבי הארץ", סיכם.
האזינו לראיון המלא בחדשות אנ"ש ב'קול חי':























