פעילות ממוקדת של שוטרי מחוז צפון ולוחמי מג"ב הובילה לחשיפת שוהים בלתי חוקיים שהועסקו בעסקים בצפון הארץ. במסגרת מבצע אכיפה שנערך לאחרונה, פשטו הכוחות על מספר מוקדים באזור שפרעם ואעבלין, במטרה לאתר מפרי חוק ולמנוע שהייה בלתי חוקית בתחומי המדינה.
באחד המוקדים, בנגרייה ביישוב אעבלין, איתרו השוטרים שני תושבי שכם בגילאי 28 ו-31. השניים נעצרו במקום והועברו לחקירה, לאחר שעל פי החשד שהו ועבדו בישראל ללא האישורים הנדרשים.
במקביל, בעיר שפרעם הגיעו הכוחות לעסק לחומרי בניין. במהלך הסריקות הבחינו השוטרים בשני צעירים שניסו להסתתר בין רפסודות וציוד שהיה בחצר העסק. לאחר בדיקה התברר כי מדובר בתושבי טול כרם בני 19, שנעצרו גם הם לחקירה.
עוד באתר:
במסגרת הפעילות נעצר גם בעל העסק, תושב משהד, בחשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים. במשטרה בוחנים את כלל נסיבות המקרה ופועלים נגד כל גורם המעורב בהעסקה, הסעה או הלנה של מי שנמצא בישראל בניגוד לחוק.
עם סיום החקירה הוגשו כתבי אישום נגד ארבעת תושבי השטחים בגין כניסה ושהייה בלתי חוקית בישראל. התביעה המשטרתית באמצעות שלוחת תביעות גליל צפון בבית משפט השלום בעכו ביקשה גם להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים. במשטרה מדגישים כי המאבק בתופעת השוהים הבלתי חוקיים יימשך באופן נחוש כחלק מהמאמץ לשמירה על ביטחון הציבור.
























