
ימים של חוסר ודאות, טיפול בזירה מורכבת והליכים מול הרשויות האמריקניות הסתיימו הלילה עם נחיתתם בישראל של שניים מהישראלים שנהרגו בהתרסקות מטוס קל במזרח ארצות הברית. לאחר השלמת כלל הסידורים הנדרשים, הועברו הארונות מנמל התעופה בן גוריון בדרכם האחרונה אל מקומות הקבורה.
הנפטרים הם דוד רבינוביץ' ז"ל ויואב בומרינד ז"ל. הלווייתו של רבינוביץ' תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין תל רגב, ואילו בומרינד יובא למנוחות בשעה 18:00 בבית העלמין בכרם מהר"ל. ההרוג השלישי באסון צפוי להיטמן בטורונטו שבקנדה, בהתאם לרצון בני משפחתו.
מיד לאחר התאונה החלו אנשי זק"א ומתנדבי ארגון "מתעסקים" בפעילות ממושכת בזירת ההתרסקות. יענקי לנדאו, מפקד זק"א ארצות הברית, פעל יחד עם הצוותים המקומיים לאיסוף הממצאים ולטיפול בכבוד המת, בעוד יוסי לנדאו, קמב"ץ זק"א מרחב לכיש, עסק בקידום ההליכים הנדרשים מול הרשויות עד לאישור הטסת הנפטרים לישראל.
עוד באתר:
במהלך הלילה הועברו הארונות לידי צוותי זק"א בישראל, שהחלו במסע הלוויות מרגש מנתב"ג אל בתי העלמין. אמבולנסים של הארגון ליוו את הארונות לאורך הדרך, כחלק ממבצע מורכב שנמשך מאז רגעי האסון ועד להשלמת המשימה.
מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית, ויוסף חיים האוזי, סגן מפקד זק"א בית שמש, שליוו את המשימה, אמרו: "לאחר ימים של פעילות אינטנסיבית בזירת ההתרסקות בארצות הברית, לצד הטיפול המשפטי והלוגיסטי הנדרש להבאת הנפטרים לקבורה, אנו מלווים בשעה זו את הארונות בדרכם האחרונה. זוהי שליחות של חסד של אמת חובקת עולם, המתחילה בזירה הקשה ומסתיימת רק לאחר שהנפטרים מובאים לקבר ישראל בכבוד הראוי". השניים הודו גם לאיתן קריב, מנכ"ל "מנוחה לעד", על הסיוע בהשלמת הליך ההבאה לקבורה.
























