
בית שמש ממשיכה לבסס את מעמדה כאחת הערים המתפתחות ביותר בישראל. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים קיבלה החלטה עקרונית, שלפיה העיר צפויה להמשיך ולהתרחב עד להיקף אוכלוסייה של למעלה מ-500 אלף תושבים בעתיד.
במסגרת ההחלטה ציינו גורמי התכנון כי לעיר קיימים תנאים גיאוגרפיים ותכנוניים המאפשרים המשך פיתוח נרחב לאורך שנים. בעקבות זאת, מקודמת כעת הכנת מסמך מדיניות מקיף שיגדיר את כיווני ההתפתחות העתידיים של העיר ואת השתלבותה בתוכניות המחוזיות והארציות.
בשלב הבא צפויים להתקיים דיונים מקצועיים מפורטים שבסופם תיקבע תוכנית מדיניות כוללת. התוכנית אמורה לעסוק בין היתר בהקמת שכונות חדשות, הרחבת מערכות התחבורה, פיתוח אזורי תעסוקה ומסחר והקמת מוסדות ציבור שיתאימו לגידול האוכלוסייה הצפוי.
עוד באתר:
ראש העיר שמואל גרינברג בירך על ההחלטה ואמר: "זו הכרה היסטורית במעמדה של בית שמש. קביעת היעד האסטרטגי ללמעלה מחצי מיליון תושבים תאפשר לנו לתכנן מראש שכונות עתידיות שבהן ישולבו מוסדות חינוך, מוסדות ציבור, תשתיות מודרניות ותחבורה ציבורית מותאמת. בית שמש הופכת לעיר שכל אחד יכול לראות בה את עתידו".
גם ממלא מקום ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שמעון גולדברג, רואה בהחלטה נקודת מפנה משמעותית. לדבריו: "הוועדה המחוזית קבעה היום באופן חד וברור: בית שמש היא עיר העתיד של מחוז ירושלים. הצבת יעד של למעלה מחצי מיליון תושבים היא הצהרת אמון אדירה בעיר ובתושביה".
לדברי גולדברג, המשמעות המעשית של ההחלטה היא הרחבת היצע הדיור, חיזוק מקורות התעסוקה ושיפור התשתיות העירוניות לצד שמירה על איכות החיים. אם התוכניות אכן ימומשו בשנים הקרובות, בית שמש צפויה להפוך לאחת הערים הגדולות והמשפיעות בישראל ולמוקד מרכזי באזור ירושלים.
























