פעילות מבצעית שבוצעה במהלך הלילה ברצועת עזה הובילה להשמדת ארבע עמדות שיגור רקטות שהוקמו במספר מוקדים שונים ברחבי הרצועה. לפי צה"ל, התקיפה בוצעה לאחר שהתקבל מידע על היערכות מבצעית של ארגוני הטרור במקום.
במערכת הביטחון מציינים כי תשתיות השיגור הוקמו בתקופה האחרונה, לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף. בצה"ל רואים במהלך זה ניסיון של ארגוני הטרור לשמר ולשקם יכולות התקפיות, חרף ההבנות שהושגו בשטח.
על פי הודעת הצבא, עמדות השיגור שנפגעו היו מוכנות להפעלה ויועדו לשיגור רקטות לעבר כוחות צה"ל הפרוסים בגזרה וכן לעבר אזרחים בישראל. בשל כך הוגדרו המתקנים כאיום מיידי, מה שהוביל לקבלת ההחלטה לפעול נגדם ללא דיחוי.
עוד באתר:
בפיקוד הדרום מדגישים כי הכוחות ממשיכים להיות פרוסים בהתאם להסדרים הקיימים, אך במקביל שומרים על חופש פעולה מבצעי להסרת איומים. בצה"ל מבהירים כי כל ניסיון לפגוע בכוחות הביטחון או באזרחי ישראל ייתקל בתגובה מהירה ונחושה.
























