
שר החוץ גדעון סער העביר מסר חד בנוגע למצב הביטחוני בגבול הצפון. במהלך נאומו במושב הבינלאומי של כנס MUNI EXPO, בפני מושלים וראשי ערים ממדינות שונות, התייחס סער להתפתחויות האחרונות בזירה הלבנונית ולמאמצי התיווך המתקיימים בין ירושלים לביירות.
סער ציין כי בשבועות האחרונים נערך סבב נוסף של מגעים בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני. לדבריו, המחלוקות הישירות בין שתי המדינות מצומצמות יחסית ומתמקדות במספר סוגיות גבול, אותן ניתן לפתור במסגרת משא ומתן. לצד זאת הדגיש כי הגורם המרכזי המערער את היציבות באזור הוא ארגון הטרור חיזבאללה.

בנאומו הטיל שר החוץ את האחריות להסלמה על ארגון הטרור הנתמך בידי איראן. "בתקשורת הבין לאומית מעטים מאוד מציינים את העובדה שחיזבאללה התחיל את המלחמה הזו ב-2 במרץ, לאחר הנחיה שקיבלו מטהרן לעשות זאת. בדיוק כפי שחיזבאללה התחיל את המלחמה ב-8 באוקטובר 2023, יום אחד לאחר מתקפת חמאס על ישראל", אמר.
עוד באתר:
סער הדגיש את ממדי האיום שחוותה ישראל בחודשים האחרונים והוסיף: "רק מחודש מרץ חיזבאללה שיגר למעלה מ-7,000 רקטות, טילים וכטב"מים משטח לבנון לישראל. זה תארו לעצמכם שהערים שלכם היו מותקפות כך. איזו מדינה יכולה לקבל את זה ולא לפעול כדי להחזיר את הביטחון לאזרחיה?". לדבריו, ההתמודדות מול חיזבאללה נועדה בראש ובראשונה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ואת היציבות באזור כולו.
























