
פרק נוסף בתנופת הפיתוח של ההתיישבות ביהודה ושומרון נרשם היום, עם השלמת מהלך משמעותי עבור היישוב גבעות הרואה שבבנימין. הרשויות אישרו הכרזה על 465 דונם כאדמות מדינה, צעד שצפוי לאפשר את הרחבת היישוב באופן נרחב וליצור עתודות קרקע משמעותיות להמשך צמיחתו בשנים הקרובות.
המהלך הנוכחי מצטרף לשורת צעדים שהחלו לאחר החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני בפברואר 2023 להכיר בגבעות הרואה כיישוב עצמאי. מאז קודמו הליכי ההסדרה השונים, בהם הרחבת תחום השיפוט בחתימת אלוף פיקוד המרכז, קבלת סמל יישוב ממשרד הפנים וכעת גם הסדרת הקרקעות הנדרשות לפיתוח עתידי.
במקביל, מקודמת בימים אלה תוכנית בנייה ראשונה בהיקף של למעלה מ-900 יחידות דיור. התוכנית נועדה להגדיל משמעותית את היישוב ולחזק את גוש ההתיישבות באזור שילה ועלי.
עוד באתר:
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, בירך על ההחלטה ואמר: "הכרזת מאות רבות של דונמים בגבעת הרואה הינה מהלך בעל חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה. היישוב ממוקם במרחב מרכזי בלב הארץ, ומהווה את העוגן המערבי של גוש שילה-עלי. הרחבתו מחזקת את הרצף ההתיישבותי, את האחיזה הישראלית בשטח ואת הביטחון של מאות אלפי אזרחי ישראל".
גנץ התייחס לדבריו של נפתלי בנט לפיהם הוא יקדם פינוי של מאחזים ויתמוך באוטונומיה פלסטינית: ״זו גם התשובה לכל מי שממשיך לחלום על "אוטונומיה", מדינת טרור בלב הארץ. בעוד אחרים מדברים על מסירת שטחים אסטרטגיים לידי ישות מושחתת ומעודדת טרור, אנחנו מחזקים את האחיזה הישראלית בשטח, בונים יישובים ומעצבים את עתיד האזור מתוך אחריות לביטחון מדינת ישראל״.
























