
חבר הכנסת מאיר פרוש השתתף הערב במחאת הרכבים נגד מעצרי בני הישיבות, ושוחח עם המהדורה המרכזית המיוחדת ב'קול חי' וב'אמס', בהגשת מני גירא שוורץ, מתוך כבישי ישראל. פרוש סיפר כי יצא מירושלים כבר לפני כשעתיים, אך בשל עומסי המחאה טרם הגיע לשער הגיא. "הכול פקוק", אמר, והבהיר כי מבחינתו עצם ההיענות הרחבה מלמדת על עומק הכאב בציבור החרדי.
לדבריו, המסר של המחאה ברור: "מאז הקמת המדינה היה הסדר של דיחוי למי שיושב ולומד תורה. באה היועמ"שית, ולצערי גם בית המשפט העליון, ואומרים לנו איך להתנהל כאן. זה לא יעבוד ככה. לא נוותר על לימוד התורה. זה פשוט לא יהיה".
פרוש תקף את מעצרי בני הישיבות ואמר כי מדובר במציאות שלא הייתה כמותה בעבר: "מי שלומד תורה ולא מתייצב — עוצרים אותו. אנחנו לא יכולים להסכים לכך שבארץ ישראל, אחרי שהקימו כאן את הישיבות אחרי השואה, נסגור אותן כדי ללכת לצבא".
עוד באתר:
כשנשאל אם המחאה תביא להישגים מעשיים, השיב כי המחאה היא בראש ובראשונה ביטוי של כאב וזעקה. "אם חושבים שאפשר לכבוש מיליון ויותר אנשים בגלל שהאמונה שלהם היא שצריכים ללמוד תורה — עד כאן. לא ניתן לכם. נמשיך את דרך אבותינו ונלמד כאן תורה".
פרוש ביקש להדגיש כי למרות שההתארגנות יצאה מתוך קהילות חסידיות, המחאה אינה אירוע מפלגתי של אגודת ישראל בלבד. "לא כתוב על השלטים אגודת ישראל", אמר. "באו יהודים למחות. כולם מתאחדים לומר: עצרו את מעצרי בני הישיבות. זה לא טייטל של מפלגה, זו זעקה של ציבור".
בהתייחסות לפתרונות האפשריים בכנסת אמר פרוש כי כל ניסיון לעצור את מעצרי בני הישיבות הוא חשוב, וכך גם כל ניסיון לעגן את חשיבות לימוד התורה בחוק יסוד. עם זאת, לדבריו, בשעת המחאה עצמה הוא מבקש להתמקד במסר הציבורי ולא בדיונים הפוליטיים.
בסיום הריאיון נשאל אם מדובר בשלב ראשון בלבד. פרוש השיב כי אם הסוגיה לא תבוא על פתרונה, יישקלו צעדים נוספים. "אין ספק שאם הדבר הזה לא יבוא על פתרונו, נצטרך לחשוב על עוד צעדים", אמר. "אנחנו בהחלט חושבים להפעיל תוכנית שתגרום לזעזע גם את המשק הכלכלי".
האזינו לראיון המלא מתוך 'המהדורה המרכזית' במשדר המחאה המיוחד בהגשת מני גירא שורץ ב'קול חי':
























