
ראש הממשלה לשעבר ויו"ר מפלגת "ביחד", נפתלי בנט, ניצל את מחאת הרכבים החרדית נגד מעצרי בני הישיבות כדי לתקוף בחריפות ולהסית נגד הציבור החרדי – אך הסתבך בעצמו בטענה שעוררה גל תגובות ולעג ברשת.
זמן קצר לאחר תחילת המחאה, פרסם בנט בחשבונו ברשתות החברתיות כי הוא נמצא עם משפחתו "שעתיים וחצי בפקק", לדבריו בדרכו לאירוע הסיום של בתו. בהמשך עלה לשידור רדיו מתוך הרכב, התלונן על החסימות והשתלח במוחים החרדים. בדבריו כינה בנט את המשתתפים במחאה "פריווילגים משתמטים שהחליטו לקבור את המדינה", וטען כי המחאה פוגעת באזרחים מן השורה.
אלא שברשת מיהרו להצביע על בעיה פשוטה בלוח הזמנים: שיירות הרכבים של המחאה יצאו לדרך בשעה 16:00, בעוד בנט טען שכבר היה תקוע שעתיים וחצי — נתון שלטענת גולשים אינו מסתדר עם זמן תחילת המחאה.
עוד באתר:
העיתונאי אבי גרינצייג הגיב בחריפות וכתב: "נוכל תמיד נשאר נוכל. שיירות הרכבים יצאו בשעה 16:00, אבל אתה בפקק מ־14:30". תגובות דומות נוספות פורסמו ברשת, ובהן נטען כי בנט מיהר להפוך פקק למחאה פוליטית נגד הציבור החרדי, גם כשהפרטים אינם מסתדרים. עד כה, בנט לא מחק את הפוסט ולא פרסם הבהרה ביחס לטענת הזמנים.
הסערה סביב דבריו של בנט מצטרפת למתח הציבורי הרחב סביב מחאת הרכבים, שביקשה להביע מחאה נגד מעצרי בני הישיבות וגזירת הגיוס. בעוד המארגנים הדגישו כי מדובר במחאה ללא אלימות וללא פרובוקציות, מתנגדי המחאה ניצלו את עומסי התנועה כדי לתקוף את הציבור החרדי כולו.
























