
איראן החלה לאחרונה לגייס צעירים איראנים במטרה להכשירם ולשלוח אותם לשירות בשורות חיזבאללה בלבנון — כך פרסם הערב ניצן שפירא בתאגיד השידור.
על פי הדיווח, המהלך מגיע על רקע הפגיעה המתמשכת של צה"ל בכוח האדם של חיזבאללה, ובמיוחד בלוחמים ובמפקדים בשטח. בטהרן מבקשים, לפי הפרסום, לסייע לארגון הטרור לשקם את מערכיו באמצעות כוח אדם איראני, ולא רק באמצעות כסף, נשק והכשרות.
במסגרת המהלך נפרסו לאחרונה ברחובות טהרן מודעות גיוס המציעות לצעירים שכר של כ־1,000 דולר בחודש — סכום הגבוה משמעותית משכר המינימום באיראן, המוערך בכ־140 דולר בלבד. בכך מנסה המשטר לייצר תמריץ כלכלי משמעותי, לצד ההנעה האידיאולוגית של נאמנות לציר האיראני.
עוד באתר:
לפי גורמי מודיעין, המתגייסים עוברים תחילה הכשרה במתקני משמרות המהפכה וכוח קודס באיראן. בהמשך הם צפויים לעבור הכשרה נוספת בסוריה ובלבנון, ובסיומה להשתלב במערכי הלחימה של חיזבאללה — כולל ביחידות העילית של הארגון, ובהן כוח רדואן.
גורם מודיעיני אמר כי עצם הצורך של איראן לשלוח גם כוח אדם משלה, ולא להסתפק בהעברת נשק וכסף, מלמד עד כמה חיזבאללה חשוב לטהרן. לדבריו, "זו המחשה למחיר שאיראן מוכנה לשלם כדי לשמר את הזרוע החשובה ביותר שלה באזור". הדיווח משתלב בתמונה רחבה יותר של שחיקת חיזבאללה בעקבות הלחימה מול ישראל, והמאמץ האיראני להבטיח שהארגון יישאר כוח משמעותי בלבנון גם לאחר רצף הפגיעות שספג.
הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל, והקב"ה לא יטוש עמו ונחלתו.
























