
ראש השב״כ דוד זיני הורה לפרק פינת זיכרון שהוקמה בכניסה למטה השירות בתל אביב לזכר חללי השב״כ שנפלו מאז מתקפת 7 באוקטובר. לפי הדיווח ב'הארץ', הנימוק שנמסר היה כי “לא צריך לראות את המחדל מול העיניים כל יום” וכי הפינה משקפת “תבוסתנות”.
בשב״כ אישרו את הפרסום ומסרו כי ההחלטה התקבלה מתוך תפיסה רחבה יותר של הנצחת כלל חללי השירות. לדבריהם, הצגת חלק מהחללים בלבד “מקטינה את המחדל” ואינה משקפת את מלוא גודל האסון.
בהודעת השירות נמסר כי במטה השב״כ קיים קיר זיכרון רשמי המציג את כלל חללי הארגון, ולא רק את אלו שנפלו באירועי 7 באוקטובר. לפיכך, הוחלט להסיר את הפינה הנפרדת שהוקמה לאחר הטבח.
עוד באתר:
הדיווח עורר עניין ציבורי בשל הרגישות סביב הנצחת חללי 7 באוקטובר והוויכוח המתמשך על אחריות, מחדלים ומשמעותם בתוך מערכת הביטחון. בשב״כ הדגישו כי ההחלטה אינה מפחיתה מחשיבות זיכרון הנופלים אלא נועדה לשמור על אחידות ההנצחה.
הארגון מסר כי “מחדל ה‑7.10 הוא מהמחדלים הגדולים והכואבים שידעה מדינת ישראל”, וכי ההנצחה הרשמית תמשיך להתבצע במסגרת הקיר המרכזי המוקדש לכלל חללי השירות.
























