סגן ראש עיריית בני ברק, גודי סילמן, פתח הערב את תוכניתו "צו מעצר" ב'קול חי' במונולוג חריף נגד רדיפת עולם התורה, מעצרי בני הישיבות והשיח הציבורי המתלהם נגד הציבור החרדי.
בדבריו קשר סילמן בין ימי בין המצרים לבין המאורע ההיסטורי של שריפת התלמוד בפריז בשנת 1242, אז הועלו באש עשרים וארבעה קרונות מלאים בגמרות ובספרי קודש. הוא הזכיר כי המהר"ם מרוטנבורג, שהיה עד למחזה הנורא, חיבר בעקבותיו את הקינה "שאלי שרופה באש", הנאמרת בקהילות ישראל בתשעה באב.
משם עבר סילמן לרדיפת התורה בדורות הבאים, והזכיר את מעצרו של המהר"ם מרוטנבורג, שנכלא במשך שבע שנים לאחר שניסה לעלות לארץ ישראל. "התורה הקדושה נכלאה בכלא", אמר סילמן, והוסיף כי רדיפת התורה מלווה את עם ישראל לאורך הדורות — לעיתים מבחוץ ולעיתים מבפנים.
עוד באתר:
בהמשך השמיע סילמן קטעים מדברי ח"כ אלעזר שטרן ונפתלי בנט, שבהם נשמעה ביקורת חריפה על הציבור החרדי ועל תקצוב מערכת החינוך החרדית. לדבריו, השיח הזה אינו מסתיים בכותרות או באולפנים, אלא מכשיר את הקרקע לפגיעה ממשית בלומדי התורה ובמוסדות החינוך.
על דברי בנט, שתיאר "מדינה חרדית עצמאית ואנטי־ציונית בתוך מדינת ישראל" והצהיר כי מוסדות שלא ילמדו לפי מדיניות המדינה לא יקבלו מימון, אמר סילמן: "בפריז של 1242 הועלו באש 24 קרונות. בישראל של נפתלי בנט בשנת 2026 צריך רק לסגור את הברז".
סילמן הדגיש כי בעיניו לא מדובר רק בוויכוח תקציבי, אלא בניסיון לפגוע בהמשך קיומו של החינוך החרדי: "לא סגירת ברז לתקציב — סגירת ברז לחינוך. לא רוצים שילדיכם יגדלו. לא רוצים שבניכם ילמדו. לא רוצים שהדור הבא בארץ ישראל ידע מה זו גמרא, מה זו הלכה, מה זו יהדות".
לקראת סיום התייחס סילמן למעצרי בני הישיבות ואמר: "כאשר בחורי ישיבות ואברכי משי נעצרים חדשות לבקרים, כשכל עוונם הוא לימוד תורה בארץ ישראל בניגוד לחוק — 740 שנה לאחר שהתורה הקדושה הושלכה אל הכלא, באותה ארץ שוב מושלכת התורה הקדושה אל הכלא".
את דבריו חתם במסר של אמונה: "שנאת התורה לובשת ומחליפה צורה וצבע, אבל במהות היא לא משתנה. אנחנו בטוחים בהבטחה הנצחית כי לא תישכח מפי זרעו. מול כל הרדיפות, הקשיים והצעדים — התורה תפרוץ ותמשיך עד בוא הגואל".
הדברים המלאים, בפתח 'צו מעצר' בהגשת גודי סילמן ב'קול חי':
























