
ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות, מאיר רובינשטיין, סבור כי מחאת אלפי כלי הרכב שנערכה השבוע נגד מעצרי בני הישיבות היא רק תחילתו של מאבק ציבורי רחב יותר. בריאיון לתכנית "מהדורת הבוקר – סוף השבוע" ב'קול חי', אמר כי הציבור החרדי עדיין לא מיצה את עוצמת המחאה העומדת לרשותו.
"הציבור החרדי עדיין לא נמצא עם כל המרץ והאנרגיה להביע את המצוקה שלו החוצה", אמר רובינשטיין. לדבריו, כל עוד תחושת המצוקה לא תבוא לידי ביטוי רחב יותר ברחובות, יהיה קשה להביא לשינוי במדיניות כלפי בני הישיבות הנעצרים.
רובינשטיין השווה את המאבק הנוכחי למחאת הרפורמה המשפטית וטען כי הצלחתה נבעה מהיקף ההפגנות והלחץ הציבורי. "הרפורמה המשפטית הייתה אמורה לעבור על פי כל הכללים, אבל נעצרה בגלל מאות אלפים שיצאו לרחובות. כך גם כאן – הציבור הכללי עדיין לא הבין שזה לא יעבור", אמר.
עוד באתר:
לדבריו, אם המעצרים יימשכו, המחאה צפויה להחריף. "התחזית שלי פשוטה מאוד: בסוף נגיע למצב שהציבור החרדי יתנהג כפי שהתנהגו מפגיני קפלן. זה הולך לשם בצעדי ענק", טען.
במהלך הריאיון מתח ביקורת חריפה על מערכת המשפט והייעוץ המשפטי לממשלה, שלדבריו מובילים קו תקיף כלפי הציבור החרדי. הוא אף קרא להתמקד בלחץ ציבורי ולא להסתמך על המערכת הפוליטית או המשפטית. "אנחנו צריכים להבין שהכוח שלנו הוא באחדות שלנו וברחובות", אמר.
לצד זאת הדגיש רובינשטיין כי אינו מעוניין בהסלמה או במלחמת אחים. "אנחנו מחפשים את הסטטוס קוו שהיה במשך עשרות שנים. אף אחד לא מחפש הפגנות או עימותים, אבל לא ייתכן שיהפכו אלפי בני ישיבות לעבריינים", אמר.
בסיום הריאיון הביע הערכה כי המאבק צפוי להימשך ואף להתרחב בתקופה הקרובה, כל עוד לא יימצא פתרון לסוגיית מעצרי בני הישיבות.
האזינו לראיון המלא במהדורת הבוקר- סוף השבוע ב'קול חי':
























