
בצל הדיווחים על 46 בני ישיבות העצורים כיום בכלא הצבאי, שוחח שמריהו גריינמן, בן 24, עם בצלאל קאהן ב'קול חי' וסיפק הצצה נדירה לחיי היומיום מאחורי הסורגים. גריינמן, שישב בכלא בחודשים האחרונים, סיפר כי בתקופתו היו במקום שישה בני ישיבות בלבד. לדבריו, האסירים מחולקים לארבע פלוגות בהתאם למשך המאסר וסוג העבירה, כאשר בני הישיבות משובצים בדרך כלל בפלוגה א', המיועדת לעצורים לתקופות קצרות יחסית.
לדבריו, מרכז החיים בכלא הוא בית הכנסת. "זה או להיות בתוך התא או להיות בבית הכנסת", תיאר. במקום קיימים ספרי יסוד תורניים, ובהם ש"ס, חומשים, תנ"ך, משניות ו"משנה ברורה". האסירים רשאים לקחת ספרים גם לתאים בזמן הנעילות. גריינמן ציין כי קיימות שלוש תפילות ביום, כאשר פקודות הצבא מחייבות לאפשר זמני תפילה מסודרים והנחת תפילין. "בשבת נותנים אפילו יותר זמן, והצרכים הדתיים נשמרים", אמר.
על הקשר עם המשפחה סיפר כי לכל עצור מוקצות שבע דקות שיחה טלפונית ביום. "אחרי שבע דקות השיחה מתנתקת אוטומטית", הסביר. עם זאת, שיחות עם עורכי דין אינן מוגבלות בזמן. לדבריו, מי שנכנס לכלא זוכה בדרך כלל לסיוע וליווי מצד גורמים שונים.
עוד באתר:
כשנשאל אם הכליאה מפחידה, השיב בנחרצות: "ממש לא". לדבריו, כאשר נמצאים במקום בני ישיבות נוספים, האווירה נוחה יותר ומאפשרת לימוד משותף. "אם הייתי היום בין 46 בחורי הישיבות, זה היה אפילו הרבה יותר קל", אמר.
גריינמן סיפר גם על תופעה ייחודית בכלא, המכונה לדבריו "כאן לומדים אמונה". הוא תיאר כיצד חיילים חילונים רבים מתחילים להתקרב ליהדות במהלך המאסר. "פתאום אנשים עם קעקועים מתחילים להגיע לבית הכנסת, להניח תפילין, לשמור שבת ולשמוע דברי תורה", סיפר. לדבריו, מדובר בתופעה רחבה ומשמעותית שניכרת בקרב אסירים רבים.
האזינו לשיחה המלאה במהדורת הבוקר – סוף השבוע ב'קול חי':
























