
בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ קיבל באופן חלקי עתירה שהגישו ארגוני "אמת ליעקב בישראל" ו"אשרינו", והורה לרבנות הראשית לישראל למצוא פתרון שיאפשר גם למועמדים שאינם מחזיקים כתובת דואר אלקטרוני להירשם לבחינה הקרובה. בנוסף, הורה בית המשפט לקיים הידברות בין הצדדים לצורך גיבוש פתרון רחב יותר לקשיים שהועלו בעתירה, וקבע כי המדינה תגיש הודעת עדכון בתוך 60 יום.
העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד יהודה אבלס, עסקה בדרישת הרבנות הראשית ממועמדים למבחני ההסמכה להחזיק כתובת דואר אלקטרוני ולעשות שימוש במערכות מקוונות לצורך הרשמה. לטענת העותרים, דרישה זו יוצרת חסם משמעותי עבור ציבור רחב שאינו משתמש באינטרנט ובדואר אלקטרוני, ומונעת ממנו גישה לשירות ציבורי בסיסי.
בעתירה נטען כי שירות ציבורי אינו יכול להיות מותנה באמצעים דיגיטליים בלבד וכי על הרשויות להעמיד חלופות נגישות גם עבור אזרחים שאינם מחוברים לעולם המקוון. בארגון "אמת ליעקב בישראל" הדגישו כי במשך שנים נעשו ניסיונות לקדם חקיקה בנושא, אולם טרם הושלמה הסדרה מקיפה שתבטיח שירות שוויוני לציבור שאינו משתמש בדיגיטל.
עוד באתר:
בארגונים רואים בהחלטה הישג משמעותי. "מדובר בפעם הראשונה שבה נקבע באופן מעשי כי גוף ציבורי מרכזי אינו יכול להסתפק במסלול דיגיטלי בלבד", נמסר. לדבריהם, להחלטה עשויות להיות השלכות רחבות גם על גופים ציבוריים נוספים, ובהם משרדי ממשלה ורשויות שונות.
עו"ד יהודה אבלס, בא כוח העותרים, בירך על ההחלטה ואמר: "שירות ציבורי חייב להיות נגיש לכלל האזרחים, גם למי שבוחר שלא להשתמש באמצעים דיגיטליים". בארגונים הוסיפו כי הם מקווים שהפתרון שיגובש ברבנות הראשית יהפוך בעתיד למודל עבור כלל השירות הציבורי בישראל.
























